Întâmplări cu miez

Primul Moise şi cel de al doilea MOISE

Despre cel dintâi s-a spus că „a fostcel mai blând dintre oameni”. N-a vrut să trăiască pe lângă curtea faraonului Ramses a lI-lea, deşi a fost crescut de generoasa fiică a acestuia (care l-a salvat pe când plutea, prunc abandonat, pe Nil, într-un coşuleţ de papură).
Dumnezeu i-a dat o inimă bună, miloasă acestui Moise (care se traduce „Cel prins din apă”). Când a văzut cum erau bătuţi cu biciul şi asupriţi sclavii ebrei puşi la fabricarea cărămizilor, el n-a putut răbda nedreptatea şi l-a lovit de moarte pe cel ce-i biciuia cu cruzime. De frică, a fugit de la curtea faraonului. Deoarece a urmat calea dreptăţii, Dumnezeu i s-a arătat la rugul aprins din Madian, pe când păzea turmele socrului său Ietro şi l-a chemat să scoată pe poporul său din robie. Cu ajutor divin, Moise a izbutit acest lucru, Dumnezeu făcând pentru ei minuni mari cum nu s-au văzut până atunci sub soare. Conduşi de Moise, ebreii au fost scoşi din robia socială şi politcă şi i-a condus spre „o ţară unde curge lapte şi miere”, pe ei care au fost sclavi fără patrie.
Coborând de pe Muntele Sinai, unde a stat în post şi rugăciune şi a primit Legea veterotestamentară de la Dumnezeu, a dat-o poporului său. Deşi a fost marele binefăcător al poporului său, prin care Dumnezeu a făcut minuni mari, mulţi din neamul lui s-au răsculat împotriva sa, au cârtit, l-au hulit, dar el, protejat de Dumnezeu, şi-a dus misiunea la îndeplinire.
Cu puţin înainte de moartea lui Moise, Dumnezeu le-a reînnoit o mare promisiune: „Eu le voi ridica prooroc din mijlocul fraţilor lor şi el va grăi tot ceeace îi voi porunci eu. Iar cine nu va asculta cuvintele mele pe care acel prooroc le va grăi în numele meu, aceluia îi voi cere socoteală.”
HRISTOS, Mesia cel aşteptat dintru începuturile lumii, cel de al doilea Moise vine de astă dată şi eliberează neamul omenesc din robia puterilor supranaturale (păcatul, moartea, robia demonilor)” –cum se exprimă Gerhard Mayer. El conduce nu numai un popor, ci întregul neam omenesc spre mântuire, spre patria cerească, Ierusalimul cel ceresc. Pe Muntele Schimbării la Faţă, Moise şi Ilie se arată vorbind cu IISUS despre fapta Marii Jertfe prin care neamul omenesc va fi salvat. HRISTOS nu este numai al doilea Moise, ci şi Adam cel Nou, Prototipul unei noi umanităţi, El, Împăratul veacurilor, Domnul şi Dumnezeul nostru, nădejdea tuturor marginilor pământului.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5