Profesoara de matematică Ileana Ciobanu de la Școala Gimnazială nr.6 Bistrița

Înv. Mariana Prigon Sbârciu, din volumul în curs de apariţie "Am vrut să opresc timpul"

            A slujit în învățământ timp de 39 de ani! Este o profesoară competentă, plină de energie și entuziasm. Este pragmatică la fel ca toți cei care predau științe exacte, după cum mi-a mărturisit chiar ea.

             Și-a început activitatea la Școala din Rusu Bârgăului, comuna Josenii Bârgăului. Între anii 1979 -1990 a desfășurat activități foarte frumoase și interesante la Palatul Copiilor din Bistrița, fiind primul profesor de informatică!

            Din anul 1990 până în anul 2003 a lucrat la Școala Gimnazială nr. 6 din Bistrița,  de unde s-a și pensionat!  Își amintește cu multă plăcere că această școală, care este dotată cu material didactic  consistent, cu mijloacele materiale necesare unui învățământ de calitate și cu cadre didactice deosebite și bine pregătite profesional. Într-o discuție cu domnia sa mi-a mărturisit că: bazele matematicii se pun în școala primară și am rugat-o să detalieze.

                           ”Bazele matematicii se pun în școala primară”

                                             ”Matematicile elementare după cum socotea Dan Barbilian, sunt matematici de întemeiere cu o sursă de explicare permanentă a diverselor probleme pe care viața le ridică.

        Așa este, în clasele primare elevii fac cunoștință cu numerele, apoi cu socotitul iar mai apoi cu problemele și cu rezolvarea lor. Este deosebit de important să explicăm, să cunoaștem și să înțelegem în profunzime datele problemelor, să facem analiza datelor și să dăm frâu liber gândirii pentru a găsi metoda de rezolvare. Copiii sunt foarte inventivi și fiind conduși cu dibăcie și cu pricepere de dascălul lor, prin raționamente și judecăți, vor ajunge în final la soluții. Dezvoltarea gândirii logice este un atribut  al studierii matematicii. În clasele primare copiii sunt apropiați de învățătoarea/învățătorul lor  și este ușor astfel a se apropia și de obiectul abstract: matematica, prin activitate și probleme atractive.  Problemele interesante legate de viața practică îi pun pe elevi să prezinte mai mult interes pentru acest obiect de studiu. Poate n-ar fi lipsit de interes să-i învățăm de exemplu: calculul cumpărăturilor, calculul bugetului pentru vacanță, calcule legate de problemele practice cu care se confruntă.

            Pentru obținerea rezultatelor pe care le preconizăm  în educarea matematică a copiilor, a dezvoltării gândirii logice, este benefică colaborarea între învățători și profesorii de matematică, cum de altfel este importantă  colaborarea cu profesorul de fizică și de chimie, etc. Sunt doar câteva considerații!

          Marele matematician Grigore Mosil, al cărui străbunic s-a născut la Năsăud, spunea: matematica face parte integrantă din cultură, iar valorile umaniste sunt indispensabile oricărui om!

Înv. Maria Prigon Sbârciu

 

 

Comentarii

19/06/23 00:38

Profesori de genul merita mult mai apreciati decat sunt la momentul actual pentru ca acesti oameni chiar reusesc sa formeze generatii de elevi competenti pentru viata.

19/06/23 14:00
Ramona M

Felicitări 🌺💐🌺
Mulțumiri!!

19/06/23 22:29
Bruj Ioan-Gabriel

Rar profesori în ziua de astăzi de matematică, care mai au răbdare cu elevii să le explice pe întesul lor. Din păcate.

06/09/23 17:30

Wow, ce carieră impresionantă are această profesoară! 39 de ani în învățământ, asta chiar e ceva! Sunt de acord cu ea că bazele matematicii se pun în școala primară și că e crucial să avem profesori competenți și pasionați în această etapă.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5