Lalea pentru mama, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Lacrima”

În luna februarie a acestui an a debutat proiectul educațional ”Lalea pentru mama” inițiat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă ”Lacrima”. Scopul proiectului a vizat plantarea unor bulbi de lalele, sosiți chiar din Olanda de la partenerii noștri mai vechi, astfel încât în luna martie să le fie oferite lalele mamelor, bunicuțelor, doamnelor profesoare etc. De ce o rețea de lalele? Pentru că ideea a fost multiplicată, în cadrul proiectului fiind antrenați copii de toate vârstele, de la învățământul preșcolar, până la tineri absolvenți. Astfel în cadrul proiectului s-au alăturat: Grădinița nr.6 Bistrița, Școala gimnazială Dumitra, Școala gimnazială Tureac, Colegiul Național ”Liviu Rebreanu”, Liceul tehnologic Agricol Bistrița, Fundația Inocenți Bistrița, dar și tineri ce activează în centrul de zi al Fundației Motivation București, fiind plantați peste 450 de bulbi.

Activitatea de plantare face parte din activitățile de tip STEAM (termen ce provine din limba engleză şi care înseamnă Ştiinţă – Tehnologie – Inginerie – Arte şi Matematică. Mai înseamnă şi competenţe precum observație directă, experiment, logică, gândire critică, creativitate, argumentare, analiză sistemică. 

Activitatea de plantare i-a învățat pe cei antrenați în proiect să analizeze situația, să pregătească cele necesare, să decidă locul în care să plaseze ghiveciul ținând cont de câteva indicații, să monitorizeze creșterea etc. Elevii și cadrele didactice coordonatoare au avut la dispoziție un spațiu comun pe rețeaua social-media Facebook în care au împărtășit, s-au sprijinit și ajutat pentru a duce la bun sfârșit planul propus, ținând astfel ascuns de ochii mamelor marea surpriză la care au lucrat. Unii elevi au realizat grafice ale creșterii, pe lângă fotografiile realizate. Alții și-au măsurat plantele, le-au numărat petalele, au încercat să ghicească culoarea florii, antrenându-se astfel în mici concursuri. Cei mari s-au documentat și au împărtășit în grup diverse informații despre lalele. Cei mici și-au decorat ghivecele, au creat diferite ornamente pentru ghiveci. Elevii din învățământul primar au căutat ghicitori, poezioare, legende despre lalele, pe care le-au citit și transcris în caiete, dar și în mesajele pregătite de ziua mamei.

Activitățile care s-au născut în acest proiect au dus și la îmbunătățirea abilităților cognitive și abilităților sociale. Copiii a trebuit să acorde atenție, să asculte și să urmeze indicații pentru a obține cele mai bune rezultate. Pe măsură ce și-au petrecut timpul urmărind creșterea plantelor, de asemenea, copiii au învațat cum să fie răbdători și dedicați. Cultivarea frumoaselor flori nu este atât de ușoară pe cât pare la prima vedere, însă acest proces poate fi distractiv și provocator. În plus, grădinăritul este un mod minunat de a-i învăța pe copii despre responsabilitate. Fiind un proces lent, copiii trebuie să învețe să aibă răbdare când așteaptă ca florile lor să crească. Asteptarea face de fapt momentul mult mai special, iar florile vor și mai interesante datorită așteptării! 

Luna martie a venit cu surprize atât pentru micii grădinari, prin uimirea datorată de înflorirea frumoaselor lalele sub proprii ochi, cât și odată cu emoția resimțită de mamele și bunicuțele  cărora le-au fost oferite florile plantate și îngrijite de propriii copii.

Felicitări celor implicați!

La mulți ani, mama! La mulți ani, bunica! La mulți ani, dragă prietenă!

Prof. Eniko Cupșa

Prof. Emanuela-Ioana Avram

Centrul Școlar de Educație Incluzivă ”Lacrima”

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5