DIRECŢIA DE GOSPODĂRIE COMUNALĂ BECLEAN

În cadrul competenţei exclusive, în condiţiile legii, în tot ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea şi controlul funcţionării serviciilor de utilităţi publice, precum şi în ceea ce priveşte crearea, dezvoltarea, modernizarea şi exploatarea bunurilor proprietate publică sau privată, administraţia locală a înfiinţat Direcţia de Gospodărie Comunală a oraşului Beclean care are următoarele activităţi principale:
- Salubrizarea oraşului Beclean;
- Administrarea domeniului public şi privat al oraşului Beclean,
- Administrarea Parcului Balnear „Băile Figa”;
Direcţia de Gospodărie Comunală este organizată ca instituţie publică
autofinanţată şi este condusă de un director interimar în persoana domnului Pop George.
Analizând fiecare domeniu în parte situaţia se prezintă astfel:
Gestionarea serviciului de salubrizare se realizează în condiţiile Legii Nr. 51 / 2006 în gestiune directă în principal cu următoarele obiective:
- îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă a populaţiei.
- susţinerea dezvoltării economico – sociale a localităţii.
- promovarea calităţii şi eficienţei serviciului de salubrizare;
- stimularea mecanismelor economiei de piaţă;
- gestionarea serviciului de salubrizare pe criterii de :transparenţă, competitivitate şi eficienţă;
- protecţia şi conservarea mediului înconjurător;
- informarea periodică a utilizatorilor asupra politicilor de dezvoltare a serviciului de salubrizare precum şi asupra necesităţii instituirii unor taxe speciale.
În cadrul serviciului de salubrizare se desfăşoară următoarele activităţi
principale autorizate de către ANRSC Bucureşti
- activitatea de precolectare, colectare şi transport deşeuri orăşeneşti;
- activitatea de curăţare şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţie a acestora pe timp de polei sau îngheţ;
- administrarea rampei de deşeuri a oraşului Beclean.
Serviciul de salubrizare deserveşte oraşul Beclean, , str. Beclenuţ, sat Rusu de Jos şi satul Coldău , pentru aceasta în vederea colectării gunoiului menajer este dotat cu un număr de 101 eurocontainere de 1100 l. din care 77 pentru gunoi menajer 12 containere pentru hârtie şi 12 containere pentru peturi toate în vederea colectorii selective conform normelor UE, precum şi 1.237 europubele pentru colectarea gunoiului de la populaţie. Cele 1237 de europubelele distribuite populaţiei se împart astfel: 987 europubele de 240 litri şi 250 de europubele de 120 litri.
Deasemenea are un număr de 25 containere din metal de 4 mc, din care
20 la instituţii şi societăţi iar 5 pentru colectarea gunoiului de la populaţie şi blocuri.

Pentru realizarea dezideratelor propuse instituţia este dotată cu următoarea structură tehnico – edilitară.

NR.
CRT CATEGORIA TIPUL MARCA
1 Tractor rutier + remorcă 1,5 to U 455 DTC UTB
2 Tractor rutier + senbraţ 4 mc 650 M UTB
3 Autospecializată carosată 7 to BD 70000 ROMAN – AUTONOVA
4 Autospecială – ridicător containere 4 mc 8135 FMIC 4 ROMAN
5 Autospecializată – basculă 16 to R 19215 DTK IM MIRSA
6 Autospecială – gunioeră compactoare FA – 1600
DT - TURBO DAF
7 Autovehicul – specializat – gunoieră compactoare 40 ACA 336 M 210 SG RENAULT gunoieră
8 Autoutilitară 1305 SFSB I T DACIA
9 Autospecială gunoieră compactoare
MERCEDEZ – BENZ 654,44 / 2422 MERCEDEZ BENZ
10 Autoturism 1310 DACIA
11 Buldoexcavator 4x4 16668 JCB

În cursul anului 2011 instituţia a efectuat următoarele prestaţii :
1. Curăţat manual zăpada 78.052 mp;
2. Deszăpezire mecanică 306.000 mp
3. Curăţat şi transportat reziduuri din coşurile stradale 62.500 coşuri / an;
4. Întreţinere zilnică după măturat 5.957.837mp/an
5. Măturat manual străzi, trotuare, parcări, alei 1.504.0784mp;
6. Colectat transportat reziduuri menajere stradale 1.439mc;
7. Operaţiuni rampă 1.439mc;
8. Colectat transportat reziduuri populaţie 8.775mc;
9. Colectat transportat reziduuri instituţii 6.221mc;
10. Colectare selectivă PETURI 45,840tone;
11. Colectare hârtie cartoane 53,144tone.
Total transport 2011: 19.108 mc –5.841tone.

I. Contul de rezultat patrimonial la 31.12.2011 se prezintă astfel:
1. Încasări realizate:
- serviciu salubrizare 883.738 lei:
- domeniul public 494.269 lei
- Parcul balnear „ Băile Figa”: - încasări prestări servicii 662.339 lei
- încasări alimentaţie publică 427.335 lei
- alte încasări 176.275 lei
TOTAL INCASARI 2.643.956 LEI

2. Plaţi efectuate:
- cheltuieli salarii 549.001 lei
- cheltuieli materiale 1.362.627 lei
- cheltuieli capital 739.699 lei.

A. În vederea funcţionării activităţilor de salubrizare pentru anul 2011 s-a
asigurat următorul buget:
I Venituri realizate 718.803 lei;
- venituri persoane juridice 588.748lei;
- venituri venituri fizice 129.554 lei
- alte venituri

II Cheltuieli efective 648.884 lei
- cheltuieli de personal 453.848 lei
- cheltuieli materiale şi servicii 195.036 lei
- Cheltuieli de personal în sumă de 453.848 lei, reprezintă:
- salarii 296.298lei,
- C.A.S. 112.381 lei,
- Contribuţii şomaj 3.784 lei,
- Contrib.fond asig. Sănătate 48.944 lei
- Contrib. Accidente şi risc. CCi, 895 lei,
Cheltuieli materiale şi servicii în sumă de 195.036 lei repartizată:
- încălzit, iluminat şi forţa motrică 4.620 lei,
- apă canal 280 lei,
- furnituri de birou 1.120 lei,
- materiale de curăţenie 100lei,
- carburanţi 82.420 lei,
- piese de schimb 28.673 lei,
- servicii, delegaţii 9.998 lei,
- obiecte de inventar 1.006 lei,
- reparaţii 4.000lei.
- Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare 62.819 lei.

B. Principalele activităţi edilitar – gospodăreşti specifice serviciului de
administrare a domeniului public şi privat sunt următoarele:

În domeniul asigurării igienei şi sănătăţii publice:
a) funcţionarea serviciului de ecarisaj,
b) corelarea şi coordonarea serviciului de salubrizare cu acţiunile şi activităţile privind protecţia şi conservarea mediului şi protecţia sănătăţii publice desfăşurate de alte autorităţi publice.

În sectorul administrării domeniului public şi privat:
a) dezvoltarea şi amenajarea spaţiilor publice în strânsă concordanţă cu necesităţile comunităţii locale şi cu documentaţiile de urbanism aprobate potrivit legii.
b) amenajarea, întreţinerea şi înfrumuseţarea zonelor verzi, a parcurilor şi grădinilor publice, a locurilor de joacă pentru copii;
c) administrarea, închirierea, întreţinerea, repararea şi reabilitarea fondului locativ;
d) administrarea şi exploatarea pieţelor agroalimentare a târgurilor şi oboarelor;
e) conservarea, protejarea şi extinderea fondului vegetal existent;
f) producerea materialului dendrofloricol necesar amenajării, decorării şi înfrumuseţării zonelor verzi adiacente tramei stradale şi a locurilor de agrement.

În domeniul administrării drumurilor şi străzilor
a) amenajarea, întreţinerea şi exploatarea locurilor de parcare;
b) verificarea vehiculelor fără stăpân.

Pentru asigurarea unei funcţionări în anul 2011 la domeniul public s-a realizat următorul
buget:
I Venituri realizate 428.603lei;
- venituri piaţă 125.778 lei
- alte venituri 302.825lei din care:-seră 43.000 lei
- întreţinere, reparare drumuri si trotuare 94.485 lei
- subvenţie ecarisaj 30.000 lei
- prestări servicii 135.340 lei
II Cheltuieli efective 342.403 lei
- cheltuieli de personal 108.512 lei;
- cheltuieli materiale şi servicii 233.891 lei.
Cheltuieli de personal în sumă de 108.512 lei, reprezintă:
- salarii 70.967 lei,
- C.A.S 26.956 lei,
- Contribuţii şomaj 897 lei,
- Contrib.fond asig. Sănătate 9.477 lei
- Contrib. Accidente şi risc. CCI 215 lei,
Cheltuieli materiale şi servicii în sumă de 233.891 lei, repartizată astfel:
- încălzit, iluminat şi forţa motrică 57.960 lei,
- apă, canal, salubritate 3200lei,
- furnituri de birou 280 lei,
- materiale de curăţenie 120 lei,
- carburanţi 39.650 lei,
- servicii 100 lei,
- alte cheltuieli 132.581 lei
În detaliu, principalele activităţi edilitar – gospodăreşti specifice
serviciului de administrare a domeniului public şi privat se prezintă astfel:
Activităţi desfăşurate în anul 2011
Serviciul de ecarisaj, în anul 2011 s-au capturat un număr de 58 câini,
eutanasiaţi 58.
- s-a lucrat prezent în colaborare cu serviciul de salubrizare la acţiuni privind protecţia mediului, acţiuni de salubrizare a râului Someş.
- amenajarea, întreţinerea şi înfrumuseţarea zonelor verzi, a parcurilor şi grădinilor publice a stat în atenţia instituţiei astfel în cursul anului 2011 s-au plantat un număr de 860.000 buc. flori, s-a efectuat întreţinerea a 1020 ari spaţii verzi, flori, s-a cosit o suprafaţă de 150.000 mp. iarbă;
- fondul locativ înregistrează un număr de 12 apartamente închiriate şi 189 apartamente ANL.
S-a asigurat pe tot parcursul anului întreţinerea spaţiilor de condominiu,
ca să fie condiţii tot mai bune.
Administrarea şi exploatarea pieţelor agroalimentare, a târgurilor şi
oboarelor, s-a desfăşurat în condiţii bune astfel în oraşul Beclean funcţionează, piaţa mică alimente şi industriale, piaţa mare agroalimentară şi oborul de animale , activitatea desfăşurându-se în bune condiţii.
Statistic în cursul anului 2011 în pieţele oraşului s-au comercializat
următoarele produse agroalimentare:

Produsul Cantitatea Produsul Cantitatea
A. Tomate 20.000 kg Ţelină 1.000 kg
Ardei gras 180.000 kg Pepene verde 50.000 kg
Ardei capia 7.000 kg Pepene galben 3.000 kg
Ardei gogoşar 60.000 kg Struguri 5.000 kg
Vinete 95.000 kg Căpşuni 1.000 kg
Varză de vară 50.000 kg Cireşe 15.000 kg
Varză de toamnă 150.000 kg Mere 20.000 kg
Fasole verde 2.600 kg Pere 7.000 kg
Fasole boabe 7.000 kg Caise 5.000 kg
Ceapă verde 6.000 kg Piersici 4.000 kg
Ceapă uscată 22.000 kg Miere albine 1000 kg
Cartofi de vară 8.000 kg Brânză de oi 12.000 kg
Cartofi de toamnă 105.000 kg Brânză de vaci 6.000 kg
Usturoi 2.000 kg Lapte 50.000 l
Salată verde 1.000 leg Ouă 50.000 buc
Ridichi 7.000 leg
Castraveţi 12.000 kg

În cadrul instituţiei există o activitate de exploatare a locurilor de
parcare. În oraş există două parcări , în faţa hotelului Someş şi în centrul oraşului.
Verificarea autovehiculelor fără stăpân a fost o activitate care în cursul anului 2011 nu a înregistrat probleme nu s-au constatat şi un s-au sesizat vehicule fără stăpân.
Pentru anul 2012 instituţia îşi propune îmbunătăţirea activităţii cu sprijinul şi îndrumarea Primăriei oraşului Beclean .
C. Începând cu data de 1.07.2010 s-a încheiat un protocol intre Primăria Oraşului si D.G.C pentru administrarea ,Parcului balnear „Băile Figa” .
Pentru funcţionarea ,Parcului balnear „Baile Figa”, s-a realizat următorul buget:
- venituri realizate 878.769 lei din care:- prestări servicii 534.144 lei
- alimentaţie publică 344.625 lei
- cheltuieli efective 673.888 lei din care:- cheltuieli de funcţionare 204.661 lei
- dotări 469.227 lei

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5