Seria activităților nonviolență continuă la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița

Activități desfășurate în cadrul Programului  de prevenire a violenței și infracțiunilor în mediul școlar „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”inițiat de Ministerul Educației  .

Ultima decadă a lunii februarie se incheie pentru elevii și cadrele didactice de la LICEUL TEHNOLOGIC AGRICOL BISTRITA cu etapa a II-a a Proiectului Împreună învingem violența, prin care se urmărește implicarea elevilor în activități menite să îi educe în spiritul non-violenței, să îi facă mai toleranți unii față de alții și, nu în ultimul rând, să devină factori decisivi în reducerea actelor de violență în spațiul școlar.

Această a doua etapă a proiectului a presupus  colaborarea cu Penitenciarul Bistrița, astfel încât luni 26 februarie 2024 un grup de 25 elevi selectați din clasele a IX-a și a X-a însoțiți de două cadre didactice s-au deplasat la Penitenciar pentru a face schimb de idei pe tema violenței între liceeni și persoanele private de libertate. A fost pentru toată lumea o experiență deosebit de emoționantă și marcantă. Elevilor li s-a prezentat un tablou de ansamblu al vieții desfășurate în penitență, rutina zilnică, dificultățile, precum și lipsurile fiind subliniate atât de către ofițer, cât și de către persoana privată de libertate invitată să le împărtășească povestea de viață. Elevii au fost sfătuiți să nu se încreadă în totalitate în anturajul lor, căci va dispărea în momentul în care se află în dificultate, să asculte cu mai mare atenție îndrumările familiei și ale profesorilor, iar la primele semne că ceva nu este în regulă să aibă puterea să se dezică de grupul de prieteni, chiar să ceară sfatul unui specialist. E foarte important să nu răspundă violenței prin acte similare, ci să învețe să tempereze atitudinile agresive din vorbe. Delincvența juvenilă este cauzată și alimentată de adrenalina specifică vârstei, de dorința de a nu dezamăgi anturajul, de a ține pasul cu el și mai ales de teama de a nu fi exclus. Un alt factor decisiv este lipsa educației.

Tot în cadrul acestui proiect, elevilor li se vor prezenta modalități și strategii de a combate violența, de a adopta un comportament bazat pe respectarea normelor de conviețuire socială, pe toleranță și aplecare spre nevoile celuilalt. Apropierea primăverii prilejuiește astfel un moment propice pentru ca elevii să se implice în activități practice și în același timp creative, cu ocazia Târgului de mărțișoare. Astfel de ateliere creative sunt îmbrățișate cu mare drag de elevii liceului, care doresc să aducă o rază de bucurie femeilor din comunitate. Este foarte important ca elevii să fie stimulați la nivelul creativității, deoarece aceasta dezvoltă și mai mult gândirea și mecanismul de rezolvare a problemelor. Se stimulează și alte abilități precum imaginația, concentrarea, inteligența emoțională, componenta socială prin dialogul din timpul atelierelor. Prin aceste ateliere, ei învață să își canalizeze energia în activități terapeutice, descoperind și alte modalități de a se elibera, de a scăpa de frustrări și alte energii negative ce duc la comportamente agresive în spațiul școlar și nu numai. 

Prof. Angela  Lolici

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5