Registrul agricol, gestionat în format electronic, în 15 comune din judeţ

Consiliul Judetean Bistriţa-Năsăud implementează în parteneriat cu 15 primării din judeţ proiectul “Gestiunea în sistem informatic a Registrului Agricol şi a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Bistriţa-Năsăud -proiect 2", cod SMIS 48355 “, co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională.
Valoarea totală a proiectului, care se va derual până în 4 iunie 2015, este de 6.734.605 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 6.599.912,90 lei( 98%).
Contractul de finanţare, parafat în 5 decembrie 2013, a fost încheiat cu Ministerul pentru Societatea Informaţională, Organism Intermediar pentru Axa Prioritară III “Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”, Domeniul Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice”, Operaţiunea 1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, APEL 3, a POS CCE.

***
Proiectul se implementează în localităţile Urmeniş, Silivaşu de Câmpie, Sânmihaiu de Câmpie, Miceştii de Câmpie, Romuli, Poiana Ilvei, Şieuţ, Tiha Bârgăului, Budeşti, Şieu-Odorhei, Şintereag, Dumitra, Căianu Mic, Galaţii Bistriţei, Ciceu Giurgeşti.

„Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă creşterea eficienţei serviciilor publice adresate cetăţenilor şi mediului de afaceri cu privire la informaţiile din domeniul agricol şi implementarea de tehnologii informaţionale care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia şi folosinţa terenurilor agricole. (… Prin realizarea proiectului, se va avea în vedere crearea unui sistem electronic de tip e-administraţie la nivelul Consiliului Judeţean şi al primăriilor partenere
pentru furnizarea de servicii electronice interactive noi, destinate cetăţenilor, mediului de afaceri şi administraţiei publice, folosind mijloace moderne IT; eficientizarea activităţilor interne ale instituţiilor publice prin implementarea Registrului Agricol în format electronic, integrat cu structură interactivă de sistem informatic geografic, la Consiliul Judeţean, dedicat primăriilor partenere; fundamentarea tehnică în timp real a deciziilor instituţiilor partenere, în domeniile specifice; asigurarea informaţiilor şi fundamentării necesare planurilor de dezvoltare şi proiectelor prioritare care decurg din acestea, înţelegându-se aici că ne vom crea baze de date care să ne folosească tuturor. Ştim că cea mai mare problemă este faptul că nu avem baze de date interactive, nu putem verifica datele cu APIA, cu Oficiul de Cadastru etc.; asigurarea informaţiilor specifice în timp real pentru firme, întreprinzători şi cetăţeni; realizarea inventarului digital în mediu GIS, al terenurilor de pe raza primăriilor partenere şi corelarea lor cu informaţiile din Registrul Agricol şi Impozite şi Taxe; implementarea unei platforme comunicaţionale dedicată acestui sistem, la nivelul CJ BN şi a primăriilor partenere. Bineînţeles, vom realiza instruirea personalului care va utiliza produsele software realizate şi cel care va asigura mentenanţa”, a precizat managerul proiectului, Mihaela Ţărmure.
Prin proiect se vor achiziţiona echipamente şi dotări (hardware) necesare (6 servere, 123 UPS, 15 calculatoare, 15 imprimante multifuncţionale, 15 drivere pentru SO, alte componente specifice);aplicaţii informatice şi licenţele specifice; serviciile de mentenanţă a aplicaţiei pe perioada implementării proiectului şi cinci ani post-implementare, servicii de conectare la infrastructura broadband, plus instruirea personalului. Echipa de implementare a proiectului pregăteşte deja lansarea pe SEAP a procedurii de achiziţii publice.

Sistemul informatic de gestiune a Registrului Agricol Electronic va conţine componenta de interfaţare cu sisteme informatice cu funcţii complementare (Sistemul informatic al APIA, Sisteme deja existente în cadrul instituţiilor beneficiare, cu Registrul de rol nominal unic, cu Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, cu Oficiul Naţional al Registrului Comerţului), componenta de interfaţare cu Sistemul Informatic al ANCPI, componenta de stocare, gestionare şi diseminare a planului parcelar în format geospaţial, componenta de reprezentare geospaţială a informaţiilor din sistem (registrul agricol şi planul parcelar) dedicată mediilor mobile (smartphone), vomponenta de gestionarea a fluxurilor electronice de date şi management al documentelor, portal Web (cu secţiune publică şi privată), legat de www.portalbn.ro, dar şi o componentă de analiză şi raportare a datelor.

***
Alte 15 localităţi sunt partenere ale CJ într-un proiect similar. Contractul de finanţare a fost semnat săptămâna trecută
«Am depus două proiecte pe Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice. Suntem printre puţinele judeţe care am avut câştig de cauză 100%, amândouă proiectele fiind declarate eligibile, fiind semnate contractele de finanţare, în două etape. (…) In 22 ianuarie, am semnat la Ministerul pentru Societate Informaţională şi contractul de finanţare pentru proiectul I, proiect care are cam aceleaşi date din punct de vedere financiar. Unităţile administrativ-teritoriale care sunt parte ale acestui proiect sunt Consiliul Judeţean, Sângeorz-Băi, Beclean, Năsăud, Teaca, Lechinţa, Bistriţa Bârgăului, Prundu Bârgăului, Josenii Bârgăului, Livezile, Budacu de Jos, Cetate, Leşu, Monor, Şieu şi Milaş. În concluzie, avem două proiecte în valoare de peste 13 milioane lei, din care 98% sunt sume nerambursabile», a precizat preşedintele Consiliului Judeţean, în cadrul seminarului de lansare a proiectului.
Emil Radu Moldovan a menţionat că toate autorităţile locale au fost invitate să participe la acest proiect, însă multe nu au fost interesate de această oportunitate, reuşindu-se formarea a două grupuri de câte 15 localităţi. Oricum, sistemul permite pe viitor şi înregistrarea altor utilizatori…

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5