*deputatul Valeriu Zgonea reclamă repartizarea politică a fondurilor

PSD cere stoparea imediată a PNDI

Vicepreşedintele PSD, deputatul Valeriu Zgonea, solicită primului-ministru stoparea imediată a Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI) în toată România, pentru că nu este un program pentru cetăţeni, ci pentru PDL şi clientela politică a celor aflaţi astăzi la guvernare. Potrivit demnitarului social-democrat, “PNDI încalcă toate practicile fiscale europene, încalcă strategia fiscal bugetară 2011-2013 trimisă la CE şi al FMI, agravează deficitul bugetar pe termen lung şi creează o îndatorare a statului care nu se vede în bugetul de stat”.
Valeriu Zgonea susţine că în paralel, cu PNDI sunt alte două programe, deja celebra Ordonanţă 7/2006, cu proiecte de alimentare cu apă şi canalizare şi de asfaltare începute în 400 de localităţi, proiecte nefinalizate până la această oră, dar şi Măsura 322, unde 800 de proiecte au rămas nefinanţate.
De asemenea, Zgonea susţine că aproape 60% din totalul lucrărilor sunt propuse a se realiza în localităţi conduse de primari PDL, chiar dacă, la nivelul întregii ţări, PDL are mai puţin de o treime din primării. „Cele mai mari sume au ajuns în judeţele conduse de preşedinţi de consilii judeţene înregimentaţi la PDL: Suceava (360.456.451 RON), Bistriţa-Năsăud (311.280.645 RON). Cele mai mici sume au ajuns în judeţe cu preşedinţi de CJ de la PSD şi PNL, precum Brăila (178.675.000 RON) şi Călăraşi (193.862.903 RON)”, arată Valeriu Zgonea într-o declaraţie politică.
Deputatul PSD susţine că „cele mai scumpe lucrări sunt în Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Cluj, Covasna”. Astfel, dacă un kilometru de drum comunal ar trebui să coste 890.000 lei (fără TVA), iar de drum judeţean la 1,5 milioane lei (fără TVA), cu toate majorările acceptate de lege, „în Bistriţa-Năsăud, un kilometru de drum costă aproape 2,5 milioane lei, în Covasna, Botoşani şi Caraş-Severin – în jur de 1,8 milioane lei”. Mult mai puţin costă în Argeş, Dolj, Gorj, Giurgiu, Ialomiţa, Olt, Vâlcea – sub un milion lei.
„Reprezentanţii instituţiilor financiare internaţionale şi ai Comisiei Europene au cerut şi ei oprirea PNDI, pentru că acest program nu face altceva decât să toace banii din bugetul statului, fără niciun control şi fără niciun rezultat. Ce au făcut guvernanţii? Au introdus un amendament la Legea 15/2011 prin care se prevede că „prin legile bugetare pot fi devansate creditele de angajament şi creditele bugetare destinate PNDI”. Şi astfel au apărut 50 milioane de lei în bugetul PNDI pe anul 2012, deşi, conform OUG 105, fondurile urmau să fie alocate abia în 2013. Marii constructori, prieteni ai PDL, îşi freacă mâinile mulţumiţi, acceptând chiar să contracteze credite din care să-şi acopere investiţiile iniţiale, urmând să-şi primească banii în 2013, de la Guvern, care Guvern o fi el atunci”, concluzionează Valeriu Zgonea.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5