Prof. Cristina Suciu: Pictopoezia

Implementarea Noilor Repere Metodologice pentru clasa a IX-a implică o mare provocare pentru cadrele didactice, deoarece se vizează adaptarea curriculumului vechi cu competențele centrate pe dezvoltarea profilului adolescentului care este sustenabil, din perspectiva programelor școlare înnoite numai până la nivel gimnazial, respectiv clasa a VIII-a. Astfel, aceste repere metodologice vin în susținerea profesorilor pentru a  realiza o punte ȋntre programă școlară de gimnaziu (care vizează dezvoltarea profilului absolventului ȋn lumina a 8 competențe-cheie, spiralate și comune tuturor disciplinelor) și programa ciclului liceal, care nu a fost ȋncă modificată ȋn vederea formării profilului absolventului. Această situație reflectă cel mai bine, din punctul meu de vedere, acea direcție curriculară numită lectura personalizată a programei. Cadrul didactic are libertatea de a selecta textele–suport și genul de activități pe care le consideră potrivite pentru dezvoltarea competențelor elevilor, pentru a realiza oarecum gradat trecerea de la transmiterea de conținuturi ȋnspre dezvoltarea competențelor.

O activitate interesantă din clasa a IX-a pe care am  realizat-o la prima unitate de ȋnvățarea este crearea de pictopoezii, texte poetice care să refelecte grafic, prin forma versurilor, tema pe care o dezvoltă. Am fost foarte ȋncântată de interesul și creativitatea elevilor, deși la ȋnceput au părut reticenți. Mi-am dat seama că acest gen de activități ȋncurajează creativitatea, dezvoltă imaginația, provoacă și oferă elevilor ocazia de a se redescoperi pe ei ȋnșiși ȋn altă lumină. Temele abordate de elevi au fost diverse. Mărturisesc că această activitate mi-a dat imbolul de a continua, de a ieși din tiparele activităților clasice și a provoca elevii să facă și altceva, să facem școala altfel, să ȋncercăm să construim ȋmpreună secvențe de ȋnvățare memorabile.

Prof. Cristina Suciu, Colegiul Național ”George Coșbuc” Năsăud

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5