IPJ BN: În primele opt luni, 27 de accidente rutiere în care au fost implicate motociclete şi mopede!

Comunicat de presă

Având în vedere valorile crescute de trafic, motocicleta este din ce în ce mai apreciată, iar faptul ca o motocicletă poate evita majoritatea blocajelor de trafic este, de asemenea, un bonus.

Este ușor de înțeles atracția de a merge pe motocicletă, deoarece oferă un sentiment de libertate care nu se poate experimenta de la volanul unui autovehicul.
Cu toate acestea, pe cat de distractive și practice pot fi motocicletele, ele pot fi și periculoase. Acestea nu oferă motociclistului nicio protecție și orice accident minor poate fi devastator.

În primele 8 luni ale anului 2022, polițiștii rutieri din Bistrița-Năsăud au intervenit la un număr de 364 de accidente rutiere. Din totalul acestora, în 21 de accidente rutiere au fost implicate motociclete de performanță redusă, medie, ridicată și enduro (clasificare pe capacitate cilindrică) și alte 6 în care au fost implicate mopede.

Cele 27 de accidente s-au soldat cu decesul a doi motocicliști și rănirea a 25 de motocicliști sau mopediști.
Din analizele efectuate, a rezultat faptul că în 8 cazuri, vinovații principali de producerea accidentelor au fost motocicliștii, iar în alte 3 cazuri mopediștii, iar principalele cauze au fost:
 conducere fără permis în 5 cazuri;
 neasigurare la schimbarea direcției de mers în 2 cazuri;
 viteză neregulamentară, 2 cazuri;
 alte preocupări, 1 caz;
 neacordare prioritate pietonilor, 1 caz
Totodată, în 11 dintre accidentele în care au fost implicați motocicliști, aceștia conduceau motociclete de performanță medie, accidentele fiind soldate cu decesul a 2 persoane și rănirea a 10 persoane (printre care un pieton).
In continuare vă vom prezenta cele mai comune cauze care provoacă accidente în care sunt implicate "motoarele":

Comportamentul iresponsabil. Viteza, condusul agresiv, condusul fără permis sau în stare de ebrietate și alte tipuri de comportament iresponsabil pot provoca accidente. De aceea, motocicliștii trebuie sa manifeste maximă responsabilitate.
Schimbarea benzii de circulație fără o asigurare temeinică. O motocicletă poate ajunge în „unghiul mort” al șoferului unui autoturism, iar dacă șoferul nu verifică îndeaproape dacă exista motociclete înainte de a schimba banda, accidentul este iminent.
Coliziunile din spate. Coliziunile din spate pot fi foarte periculoase pentru motocicliști. Daca o motocicletă este lovită din spate de către o mașină, motociclistul nu mai are posibilitatea de a preveni impactul fiind predispus la leziuni corporale grave. Întotdeauna păstrați o distanță adecvată față de motocicleta din față.
Condiții meteorologice nefavorabile. Ploaia, zăpada sau vanturile puternice, sunt periculoase pentru toți participanții la traficul rutier, dar mai ales pentru motocicliști. Adaptarea în consecință a vitezei și manierei de abordare a virajelor este critică în acest caz pentru motocicliști.

Polițiștii rutieri le recomandă motocicliștilor să poarte întotdeauna echipamente de protecție cu elemente reflectorizante pentru un plus de vizibilitate în trafic. Să păstreze farul aprins pe toată durata deplasării și să evite unghiurile din care nu pot fi observați în trafic. Șoferilor le recomandă să se asigure temeinic întotdeauna când schimbă direcția de mers și să manifeste răbdare în preajma motocicletelor.

Orice impact minor pentru o mașină, poate fi unul devastator pentru un motociclist! Întotdeauna asigură-te de două ori!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5