Două trasee posibile pentru Autostrada Nordului, pe tronsonul Baia Mare-Dej-Bistrița! E inclusă și Centura Bistriței

Palatul Administrativ a găzduit ședința de lucru pentru prezentarea în detaliu a celor 2 variante de traseu ale Autostrăzii Nordului, pe traseul Baia Mare-Dej-Bistrița. La ședință, au participat reprezentanți ai CNAIR, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud - Emil Radu Moldovan, vicepreședintele Ciprian Kecskes-Simionca, prefectul Teofil Cioarbă, primari ai căror localități vor fi traversate de aceste loturi ale Autostrăzii Nordului, șefi de instituții deconcentrate.

“Am avut o discuţie foarte bună cu CNAIR-ul şi colegii primari care sunt prinşi pe traseul – în momentul de faţă – a Drumului Expres Bistriţa-Dej, dar care mai mult ca sigur se va transforma în autostradă. Încărcarea de mijloace auto este foarte mare. Ne-au prezentat ultimele două variante de traseu. Ambele variante de traseu au ca final partea din zona Sărata – Budacu de Jos – Jelna – Monariu, Budacu de Jos – Jelna -Livezile. La solicitările colegilor primari, undeva din această zonă va trece pe partea dreptă, adică între localităţi, între DN 17 şi zona de vârf de pădure, pe cadastralul localităţilor Şieu Măgheruş – Şintereag. Înainte de Beclean, undeva prin zona Cociu va trece pe partea stângă a DN17 şi aşa va merge, pe partea stângă, până la Cuzdrioara. În urma discuţiilor avute cu Primăria Cuzdrioara şi Primăria Dej, în acea zonă, undeva între Ciceu Mihăieşti şi Cuzdrioara va trece din nou pe partea dreaptă pentru a putea să se facă ocolirea intrării în Dej şi drumului spre Baia Mare. De asemenea, vestea bună e că e prins în acest studiu şi tratarea centurii ocolitoare a Dejului. Sper ca până în vara anului viitor să avem documentaţiile gata şi, în urma discuţiilor cu Ministerul Transporturilor, sunt optimist că vom intra pe exerciţiul financiar 2021-2027. Se apropie termenul când lumea va putea să circule civilizat pentru că e o adevărată aventură să mergi astăzi din Bistriţa în Cluj”, a explicat președintele Emil Radu Moldovan.

Potrivit acestuia, cea mai importantă componentă din acest tronson, pentru bistrițeni, este varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa, care este vitală. „Bistriţa este blocată total, nu se mai poate circula şi avem nevoie foarte mare de această centură a municipiului Bistriţa. Lucrurile sunt în linie dreaptă. Până la finalul lunii octombrie va fi finalizată varianta finală. Vor trimite, cei de la CNAIR, tuturor UAT-urilor pe a căror cadastral va trece noua autostradă, furnizorilor de utilităţi, ultimele comentarii şi completări de făcut. Pe urmă, se va face de către CNAIR, către Consiliul Judeţean cererea de eliberare a Certificatului de Urbanism. Vom proceda repede la eliberarea Certificatului de Urbanism şi de acolo încolo lucrurile trec la CNAIR şi la Minister. Autorizaţia de construcţie se eliberează de către Ministerul Transporturilor şi eu sper ca până-n vara-toamna anului viitor să fim în linie dreaptă şi cu acest proiect care este vital pentru judeţul nostru şi pentru comunitatea pe care o slujim.

Centura municipiului Bistriţa, inclusiv centura Dejului, sunt cuprinse în Lotul 2. De unde va începe constructorul exact lucrul nu ştiu, dar se subînţelege şi, dacă vom mai fi noi în viaţă, va fi rugămintea pe care o vom adresa-o pentru că sunt priorităţile cele mai mari să decongestionăm aceste zone.

Deci, undeva între Livezile – Rusu Bârgăului, nodul, cu un mare sens giratoriu şi descărcări şi legătura între Lotul 2 şi 3 şi, sigur că, îi vom ruga să trateze cu prioritate acest lucru”, a completat președintele Moldovan.

Comentarii

10/10/23 18:10
Bistrițean

Ok Este o stire incompleta: Care sunt cele 2 traseie și din cele două care traseu a fost ales ?

10/10/23 20:30
Civic de Bistrița

Super! Singurul traseu posibile și agreat de toată lumea este pe lângă Budac.

12/10/23 16:53
Paul

Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare se datorează primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit. Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost un părtas al „gândirii intelepte” a colegului sau de partid Ovidiu Cretu, fiind si el un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor: (Vezi: https://timponline.ro/radu-moldovan-bistrita-blocata-cauza-unor-nenoroci...)

18/10/23 11:46
Dorel

Mai... nici o varianta dintre cele doua propuse, nu-s viabile si sunt lungi si costisitoare . De ce nu studiati varianta DN17(E576)Livezile- spre dreapta pe Valea Lunga - prin livada parasita, peste dealul pe deasura loc Slatinita - iesire in Dumitra - apoi pe vale spre stanga catre Blajenii de jos - iesire in DN17(E576) la Sintereag .
Prin Jelna-Budacu de Jos - Monariu, drumul se lungeste cu 20 de Km fata de " circuitul " actual existent ( adica prin Bistrta-Sigmir-Blajeni ) . Prin varianta propusa, se scurteaza cu cel putin 20 km ... fata de varianta actuala existenta .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5