De luni, alte 18 aplicații online disponibile la Primăria Bistrița! Fără drumuri pentru depunerea cererilor de alocație, ajutor de încălzire sau certificat de urbanism!

De luni, 9 octombrie, alte 18 aplicaţii online vor fi disponibile pe pagina de internet a Primăriei Bistriţa, în domeniul Asistenţei Sociale şi al Urbanismului. Bistriţenii nu vor mai fi nevoiţi să facă drumuri pentru a-şi depune dosarul pentru ajutorul de încălzire, alocaţii pentru copii, indemnizaţii pentru copii, eliberarea Certificatului de urbanism etc.

Primarul Ioan Turc a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, că municipalitatea a finalizat un nou proiect de simplificare şi debirocratizare prin digitalizare. „Practic, pe platforma existentă, pe care sunt operaţionale 17 aplicaţii informatice, vom mai avea, începând de luni, încă 18 aplicaţii informatice în domeniile Asistenţă socială şi Urbanism. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 2 milioane lei, cu finalizare până în 31 iulie 2023. Pachetul de 12 aplicaţii online pentru depunerea cererilor de asistenţă socială va funcţiona integrat cu aplicaţiile interne existente”, a explicat primarul Turc.

Potrivit acestuia, începând de luni vor fi operaţionale aplicaţiile de depunere online a documentele aferente ajutorului social, alocaţiei pentru susţinerea familiei, ajutorului pentru încălzirea locuinţei, pentru obţinerea stimulentelor educaţionale, a ajutoarelor de urgenţă, a drepturilor persoanelor cu handicap, alocaţiei de stat pentru copii, a indemnizaţiei pentru creşterea copilului, pentru înscrierea copiilor la creşe, pentru acordarea suplimentului de energie sau planificarea anchetelor sociale. În domeniul Urbanismului, cele şase aplicaţii vizează depunerea cererilor pentru eliberarea Certificatului de urbanism şi a calculului pentru taxele aferente eliberării acestor documente, pentru prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism, pentru înştiinţarea începerii/finalizării lucrărilor de construcţie, obţinerea certificatului de nomenclatură stradală etc.

În context, directorul executiv Nicolae Chirleşan, din cadrul Primăriei Bistriţa, a precizat că, în urma implementării acestui proiect, putem vorbi de un stadiu de aproape 70% servicii digitalizate, invitând bistriţenii să-şi facă un cont pe site-ul Primăriei Bistriţa pentru a putea beneficia de servicii la un click distanţă. Acesta a menţionat că anumite servicii nu pot fi digitalizate 100% din cauza legislaţiei naţionale, mai ales în domeniul urbanismului, dar şi pentru faptul că persoanele fizice nu au încă semnătură electronică.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5