Asociația "Produs în Bistrița-Năsăud", prioritățile anului 2024: Proiectele în derulare cu finanțare europeană, târguri, activități educative și evenimente de marcă!

Elena Bărbos, directorul executiv al Asociației  „Produs în Bistrița-Năsăud”, a anunțat principalele repere ale activității asociației în 2024, în cadrul unui eveniment găzduit de Clubul CoșBook din cadrul Bibliotecii Județene „George Coșbuc” Bstrița-Năsăud, cu accent pe activitățile cuprinse în proiectele cu finanțare europeană.

De asemenea, a fost inaugurat și raftul de carte europeană „BiblioEU Corner”, realizat în cursul anului trecut de către Centrul EUROPE DIRECT Bistrița-Năsăud, cu spijinul partenerului Biblioteca Județeană „George Coșbuc” și al managerului Ioan Pintea.

Au dat curs invitației organizatorilor vicepreședintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud – Camelia Tabără, directorul Casei Corpului Didactic Bistrița-Năsăud – Angelo Manea, dr. Cornelia Vlașin   - șeful Serviului Județean Bistrița-Năsăud al Arhivelor NaționaleDenis Măluțan – voluntar Europe Direct Bistrița-Năsăud și președinte la Consiliul Școlar al Elevilor al Colegiului Național “Liviu Rebreanu”,  jurnaliști, purtători de cuvânt ai ISU BN și IPJ BN, dar și alți voluntari.

          Activitatea Asociației Produs în Bistrița-Năsăud se concentrează în jurul a patru mari proiecte  - gazda Europe Direct Bistrița-Năsăud, punctul de contact al Comisiei Europene în județul nostru, SelfLearn – proiect finanțat în cadrul programului Erasmus +,  “Porți deschise spre cultură” – finanțat prin PNRR și care va dezvolta un program pilot de educație prin cultură și intervenție culturală în comunele Galații Bistriței și Rodna și proiectul “Traseul gustului de foioioi din Poarta Transilvaniei Bistrița-Năsăud” – finanțat prin PNRR, Pilonul IV, Componenta 11, Investiția I1: Promovarea celor 12 rute turistice/culturale.

          De asemenea, pe agenda anului 2024 sunt activități care continuă proiectele din anii interiori, precum acțiuni de promovare proprii - Târgul săptămânal, târguri ocazionale – de Dragobete, de Florii, de Paște, prezentări, degustări, expoziții etc.; Acțiuni de promovare în parteneriat - Festivaluri, zile ale localităților, evenimente de promovare și susținere; Acțiuni educative - Consumul de produse locale, stil de viață sănătos, ateliere de creație, educația adulților, educația tinerilor și Activități de asistență și consultanță - Inițiere și dezvoltare de mici afaceri, susținerea dezvoltării Punctelor Gastronomice Locale, dar și proiecte noi precum „Scris în Bistrița-Năsăud” – standuri și târg de carte scrisă de autori din BistrIȚA-Năsăud, „CreArt în Bistrița-Năsăud” – dedicat tinerilor artiștiplastici din județ sau prezentarea opoertunităților de finanțare din fonduri europene.

***

Viziunea Asociației o reprezintă produsele locale de calitate, creative, eco, cu caracteristrici unicat care exploatează specificul, tradițiile și valorile locale, în măsură să creeze avantaje pentru diferențiere.

Misiunea Asociației „Produs în Bistrița-Năsăud”

Misiunea noastră este de a susține, promova și reprezenta producătorii locali la nivel regional, național și internațional, de a promova produsele, tradițiile și valorile locale, contribuind astfel la dezvoltarea durabilă a județului Bistrița-Năsăud.

Obiectivele Asociației „Produs în Bistrița-Năsăud”

Principalele obiectivele generale ale organizației sunt:
• Identificarea și susținerea intereselor micilor și marilor producători din județul Bistrița-Năsăud;
• Reprezentarea producătorilor locali din județul Bistrița-Năsăud, atât la nivel local, cât și la nivel național și internațional;
• Promovarea produselor locale, a tradițiilor și culturii locale, a meșteșugurilor, a valorilor locale;
• Realizarea unui cadru pentru protejarea producătorilor locali din județul Bistrița-Năsăud, atât la nivel local, cât și la nivel național și internațional.

 

 

 

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5