În cartierele municipiului

TROTUARE CU PAVELE PREFABRICATE

Cartierele Unirea, Viişoara şi Sărata, localităţi componente, beneficiază, conform programului de investiţii al municipiului pe 2010, de lucrări de reparaţii cu pavele prefabricate din beton în valoare de 1.434.900 lei. Lucrările sunt în grafic – începere în luna septembrie şi finalizarea în luna noiembrie, în Unirea şi Viişoara, iar în Sărata vor începe în noiembrie, cu finalizarea în decembrie – ne spune viceprimarul George Avram. Durata de execuţie fiind 4 luni, iar perioada de garanţie de 8 ani. În Unirea (tronson I) este prevăzută pentru această primă etapă o suprafaţă de 4.632 m.l., în Viişoara 3.071 m.l., iar în Sărata 1.335 m.l.

Miercuri, 13 octombrie, împreună cu viceprimarul George Avram am parcurs traseul lucrărilor în cele două cartiere. Atât în Viişoara, cât şi în Unirea execuţia este în stadiu avansat, deja peste 80% din suprafaţă este acoperită cu pavele prefabricate.

În Viişoara executantul lucrării este firma „Comlorela”, aceeaşi care a executat lucrările de pavare şi în municipiu. Acelaşi stass, de la proiect la execuţie. Viişoara a câştigat în ultima vreme competiţia cu noul. Localitatea rurală de odinioară a rămas în amintire…

DN 17 – drumul naţional care străbate localitatea, modernizat, îndeplineşte, iată, condiţiile unui drum la parametri secolului 21… Circulaţia în ambele sensuri se desfăşoară în cele mai bune condiţii. Ne aflăm pe artera care leagă Transilvania de Moldova, prin Pasul Tihuţa. Trafic intens: autoturisme, maşini utilitare, mijloace de transport de mare tonaj străbat localitatea. Ceea ce – cum observă şi interlocutorul nostru, viceprimarul Avram - a impus urgentarea execuţiei trotuarelor în parametri timpului prezent.

Atât Viişoara cât şi Unirea, localităţi limitrofe Bistriţei, oferă o deschidere de spaţiu care pare gândită tocmai pentru cerinţele lumii de astăzi, în care transportul rutier este în continuă expansiune… Trotuarele erau obligatorii, pentru a feri de accidente circulaţia pietonilor. Ne purtăm paşii pe traseul nou amenajat. Lucrarea îndeplineşte – „magna cum laude”, cum s-ar potrivi şi în această situaţie – condiţia de fiabilitate a unei astfel de amenajări, şi am spune, aceea de „design”, pentru că pavelele se… asortează, la modul ideal, cu peisajul local: case construite în stilul vechi, tradiţional săsesc, alternând, din loc în loc, cu „intervenţiile” moderne. Viişoara a devenit în ultimii 2-3 ani o „aşezare” dinamică… oamenii gândesc şi trăiesc după standarde noi. Freamătul vieţii e unul nou. Bistriţa trăieşte, respiră şi în aceste spaţii adiacente. Viaţa îşi câştigă drepturile aici şi municipalitatea oferă, iată, condiţii pe măsură.

Unirea, cu deschiderea sa stradală, de invidiat, se bucură şi ea de lucrarea de la trotuare. După şantierul la Drumul Naţional, a rezultat şi în acest cartier un carosabil pe care de-abia percepi „sfârâitul” cauciucurilor. De o parte şi de alta a drumului spaţiul larg a rămas – mai ales în urma lucrărilor, fie de la conducta de canalizare, fie la alte utilităţi – denivelat şi inconvenabil pentru pietoni, încât tentaţia era de a circula pe marginea carosabilului: un pericol permanent de accidente!

Un prim popas la intrarea în localitate. Trotuarele sunt o adevărată încântare. Pavelele prefabricate fac totul… ba, mai mult, porţiunea dintre pavajul trotuarului şi intrarea în curte este completată cu pavele „ecologice”…

Interlocutorul Nagy Iosif, şef de lucrare, ne confirmă datele privind termenele de execuţie. La Unirea lucrarea de amenajare a trotuarelor cu pavele prefabricate este executată de firma S.C. „Construct Perom” – patron Gh. Petruţ.

În Unirea se bucură de astfel de trotuare, pe care şi le-ar dori multe comunităţi locale, un număr de 1653 de locuitori. Lungimea trotuarelor va fi la sfârşitul lui noiembrie, aici la Unirea, de 4.632 m.l.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5