Timbrul de mediu: noua taxă auto este cu 90% mai mică pentru cele mai poluante maşini

Timbrul de mediu care va intra în vigoare pe 15 martie pentru a înlocui actuala taxă auto vine cu o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, conform formulii de calcul anunţate marţi, la Palatul Victoria.

Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luată în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% de legea în vigoare, înscrisă în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.

Formula de calcul a "noii taxe auto" va duce la o creştere cu circa 10% a sumelor de plată pentru maşinileEuro 3 şi Euro 4.

Conform noului timbru de mediu, cuantumul taxei va rămâne la acelaşi nivel în cazul maşinilor Euro 5, în timp ce pentru maşinile Euro 6 şi maşinile electrice nu va fi plătită nicio taxă de mediu. În cazul maşinilor electrice, ministrul mediului, Rovana Plumb, a precizat că persoanele care vor cumpăra, începând cu 15 martie 2013, un autoturism electric vor primi, la momentul achiziţionării, un "ecotichet" în valoare de 12.000 lei.

Modificările aduse "taxei auto" sunt argumentate de guvern prin faptul că actuala formă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor.

Vârsta medie a unui autoturism din parcul auto local este în scădere având în vedere că în ultimii şase ani acest indicator a crescut de la 11,2 ani la 13 ani, potrivit calculelor ZF, făcute pe baza datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În acelaşi interval ponderea maşinilor mai noi de doi ani s-a redus de nouă ori, ajungând la numai 3% în 2012. Îmbătrânirea parcului auto conduce la creşterea poluă­rii, dar afectează şi businessurile service-urilor oficiale şi ale importatorilor auto.

Sursa: zf.ro

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5