Strada Morii din Beclean are reţeaua de canalizare reabilitată! O companie din Polonia a demonstrat cum se poate repara reţeaua fără să spargi asfaltul

Pe strada Morii din Beclean, a fost realizată, cu succes, reabilitarea canalizării cu tehnică modernă, care nu a afectat suprafața străzii, totul fiind realizat la nivel subteran cu o tehnică specială.

Reabilitarea a fost realizată de un grup de 12 specialiști de la firma INSTBUD din Polonia, printre care Szymon Boguta și domnul Marcin Boguta (InLiner / InstBud) și în prezența lui Maciej Ostrowski - vicepreședinte al județului Myslenice din Polonia, cu utilaje de ultimă generație care asigură metode eficiente de reabilitare ale sistemului de canalizare.

         „Această metodă poate să aducă reparaţii şi la conductele de apă. Noi vom demonstra doar pe un tronson de canalizare, care s-a ales în urmă cu o lună, s-au făcut toate dimensionările, pentru că sunt anumite materiale speciale care se fac în fabrica din Polonia şi care s-au adus cu toată flota. Ddacă se va impune, în anumite situaţii, vom folosi această metodă de reparaţii punctuale. Este foarte bine să nu se mai intervină acolo unde s-a reparat o stradă. E neplăcut să reparăm şi pe urmă să tot stricăm. În Beclean, am reparat peste 20 de străzi”, a declarat primarul Nicolae Moldovan.

         Reprezentanţii firmei poloneze au explicat metoda prin care se realizează această reabilitare a conductei. După ce acum o lună au fost făcute măsurători de reţea, diamentru etc,. prima etapă a fost  curăţarea canalului/ a vechii ţevi, după care este introdusă camera şi ulterior aşa-numita mânecă - ţeava nouă.

„Rezistenţa acestei mâneci-ţevi noi este la fel de tare ca şi cum ar fi prima ţeavă sau una din beton, deci cu o rezistenţă care e conformă cu normele cerute. Cu camera de vedere introdusă în canal se verifică dacă este totul în regulă, dacă sunt zone unde trebuie frezat, acolo se va freza în aşa fel încât mâneca să poată fi introdusă şi să parcurgă traseul conform cerinţelor”, a explicat reprezentantul companiei din Polonia.

Potrivit acestuia, costurile pentru un astfel de proiect sunt estimate în funcţie de canal/ţeavă folosită, dacă este carosabil/teren verde/câmp.  De peste zece ani, firma activează în Polonia, dar au lucrări şi în alte state din Uniunea Europeană.

         „Un argument în favoarea acestor lucrări este faptul că se economiseşte timpul  - de exemplu, dânşii astăzi pot face lucrări pe o distanţă de 200 de metri de canalizare, pe când, dacă s-ar face decuparea şi săparea ar dura cam o săptămână. Bineînţeles, totul depinde şi de costurile implicate în acest proiect, depinde şi de situaţia canalizării, dar se estimează că, prin faptul că nu trebuie să se sape, că nu există intervenţii fizice asupra pământului şi a canalizării, costurile se reduc cu 50% faţă de ora de lucru, de timpul pierdut, oprirea circulaţiei pe o perioadă mai îndelungată şi timpul pentru renovare.

         Suplimentar, această tehnologie se diferenţiază de cea prin săpare şi decupare, a vechii tehnologii, prin faptul că, în momentul când încep săpăturile s-ar putea ca vechea canalizare să se deformeze, să scadă sau să aibă o schimbare a nivelului de teren, ceea ce prin modul lor de lucru, prin acest proces, nivelul pământului nu mai are nicio schimbare, rămâne la acelaşi nivel şi toată structura este constantă, la fel ca prima lucrare făcută. Este o diferenţă în ceea ce priveşte timpul, lucrările şi accesul la strada pe care se lucrează. Se execută mult mai rapid faţă de tehnologiile vechi”, au mai spus reprezentanţii firmei.    

         La aceste lucrări demonstrative, au participat şi reprezentanţii companiei Aquabis.

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5