SPECIFICAŢIE TEHNICĂ AUTOSPECIALĂ DE CAPACITATE MEDIE PENTRU STINGEREA INCENDIILOR, DESCARCERARE ŞI PRIM AJUTOR CALIFICAT

1. DESTINAŢIE

Autospeciala este destinată intervenţiei la stingerea incendiilor , punându-se accentul pe deplasarea rapidă, realizarea în timp scurt a dispozitivului de intervenţie şi utilizarea apei cu randament de stingere ridicat în spaţii închise, la misiuni de descarcerare şi pentru acordarea primului ajutor calificat.

Autospeciala poate lucra cu apă şi spumă independent , folosind apa din rezervorul propriu , din surse sub presiune, din surse naturale, sau în cooperare cu alte autospeciale similare sau diferite si motoutilaje , dar concepute pentru lucru cu apă şi spumă.

2. OMOLOGARE, AVIZARE :

2.1. Prototipul autospecialei, complet echipată cu accesorii p.s.i., echipament de protecţie, set de descarcerare, complet medical şi mijloace de comunicaţii, va parcurge un program de verificări întocmit de specialişti ai Autorităţii Contractante şi cei ai furnizorului, înainte de prima livrare, cu scopul de a determina dacă autospeciala (inclusiv dotările menţionate mai sus)se încadrează în performanţele tehnico-tactice ale prezentei specificaţii tehnice.

2.2. Autospeciala va fi omologată la Registrul Auto Român şi va respecta prevederile Ordonantei Guvernului României nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările şi completările ulterioare;

2.3. Producătorul autospecialei sau reprezentantul său autorizat, va prezenta o declaraţia CE de conformitate pentru autospecială emisă în baza prevederilor H.G. nr.1029/2008 privind stabilirea condiţiilor pentru introducerea pe piaţă a maşinilor (conform standardelor armonizate cu Directiva Europeană 2006/42/CE: SR EN 1846-2:2010 - Vehicule pentru servicii de salvare şi luptă împotriva incendiilor. Partea 2: Cerinţe comune. Securitate şi performanţe, SR EN1846-3 + A1:2009 - Autospeciale de stingere a incendiilor şi de salvare. Partea 3: Echipament instalat permanent. Securitate şi performanţă). De asemenea autospeciala va avea aplicat marcajul CE.

2.4. Producătorul autospecialei sau reprezentantul său autorizat, va prezenta o declaraţia CE de conformitate pentru agregatul de pompare, emisă în baza prevederilor H.G. nr.1029/2008 privind stabilirea condiţiilor pentru introducerea pe piaţă a maşinilor (conform standardelor armonizate cu Directiva Europeană 2006/42/CE: SR EN 1028-1+A1:2008 - Pompe utilizate în incendiu. Pompe centrifuge cu dispozitiv de amorsare utilizate în incendiu. Partea 1: Clasificare. Condiţii generale şi de securitate, SR EN 1028-2+A1:2008 - Pompe utilizate în incendiu. Pompe centrifuge cu dispozitiv de amorsare utilizate în incendiu. Partea 2: Verificarea condiţiilor generale şi de securitate). De asemenea agregatul de pompare va avea aplicat marcajul CE.

.

3. ASIGURAREA CALITAŢII

3.1. Ofertantul va prezenta un document/documente emise de organisme specializate în domeniu (notificate) care să certifice că producătorul/producătorii autospecialei, autoşasiului (în cazul în care este diferit de producătorul autospecialei) şi cel al agregatului de pompare (în cazul în care este diferit de producătorul autospecialei sau al autoşasiului) care intră în dotarea autospecialei au implementate sisteme de asigurare a calităţii conform standardului SR EN ISO 9001/2001 sau echivalent

3.2. Ofertantul va prezenta un document emis de un organism specializat în domeniul(notificat) care să certifice că acesta (producătorul/ producătorii) are implementat un sistem de management al mediului conform standardului SR EN ISO 14001/2004 sau echivalent.

4. ORGANIZARE GENERALĂ, COMPONENŢĂ

4.1.Autospecială:

4.1.1. Categoria de folosinţă: autospecială (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu);

4.1.2. Categoria autovehiculului: N3 (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu).

4.2. Autoşasiu:

4.2.1. Formula de tracţiune: 4x4;

4.2.2. Cabină rabatabilă cu două uşi: 1+ 3 locuri.

4.2.3 Instalaţia electrică prevăzută cu prize pentru conectare la consumatori externi:

4.2.3.1.Tensiune de alimentare 24 V;

4.2.3.2. Instalaţie electrică suplimentară interconectabilă cu instalaţia autoşasiului pentru iluminarea compartimentelor accesoriilor şi a panoului de comandă.

4.2.3.3. Radiotelefon mobil TETRA protejat împotriva scurtcircuitelor şi a

supratensiunii şi prevăzut cu filtru de deparazitare prin intermediul unui

convertor c.c.÷ c.c. de la 24V c.c. la 12V c.c.

4.2.4. Instalaţie de avertizare acustică şi optică

4.2.5. Dispozitiv acustic de semnalizare şi optic de iluminare pentru mers înapoi.

4.3. Compartimentul instalaţii speciale:

4.3.1.Instalaţie pentru intervenţie la stingere:

4.3.1.1.Instalaţie de lucru cu apă şi spumă compusă din:

4.3.1.1.1.Rezervor apă;

4.3.1.1.2.Rezervor spumant;

4.3.1.1.3.Agregat pompare cu sistem automat de amorsare încorporat;

4.3.1.1.4.Conducte de aspiraţie, legătură şi refulare.

4.3.1.2.Instalaţie de amestecare apă spumant.

4.3.2..Instalaţie de comandă: Panou de comandă amplasat în partea din spate a autospecialei

4.3.3. Compartimente accesorii specifice.

5. CARACTERISTICI TEHNICE

5.1. Autospecială:

5.1.1. Categoria de folosinţă: autospecială (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu);

5.1.2. Categoria autovehiculului: N3 (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu);

5.1.3. Caracteristici dimensionale si de masa :

5.1.3.1. Masa totală operaţională, complet echipată (cu echipaj şi toate plinurile făcute): max. 14000 kg (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu ofertantul va prezenta o anexă cu calculul detaliat, pe ansamble şi accesorii, a masei totale operaţionale a produsului ofertat);

5.1.3.2. Dimensiuni de gabarit în conformitate cu OG 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările şi completările ulterioare;

- lungime : maxim 7700 mm

- laţime : maxim 2500 mm

- înălţime : maxim 3300 mm

¬¬¬-¬¬ garda la sol :

¬- sub axa fata si spate de cel putin 250 mm

- intre axe de cel putin 300 mm

5.1.4. Putere specifică: minim 20 CP/t conform SR 13450 – 1 (parametrul se referă la autospeciala în ansamblu);

5.1.5. Viteza maximă(complet echipata): minim 100 km/h;

5.1.6. Rampa maxima (sarcina 100 % ) : 30 %

5.2. Autoşasiu:

5.2.1. Formula de tracţiune 4x4;

5.2.2. Cabină rabatabilă cu două uşi:1+ 3 locuri cu sistem de rabatare hidraulic şi mecanic . Toate locurile vor fi prevăzute cu centuri de siguranţă conform prevederilor legale;

5.2.3. Motor:

5.2.3.1.Tipul de combustibil: motorină ;

5.2.3.2.Nivel de poluare: EURO V

5.2.3.3.Regleje: cu limitator de viteza

5.2.3.4.Constructiv : sa asigure pornirea la minus 30 grade Celsius fara ajutor suplimentar

5.2.3.5. Sa fie prevazut cu regulator electronic de regim relanti

5.2.3.6. Nivel sonor : maxim 80 dB

5.2.4. Cutie de viteze: manuală.

5.2.5. Transmisia: cardanică( arbori cardanici cu compensare in lungime), cutie de distribuţie, reductoare laterale.

5.2.6.Suspensie corespunzătoare categoriei de autovehicul – N3 (inclusiv bara stabilizatoare faţă şi spate );

5.2.7.Instalaţie frânare: servoasistată, ABS;

5.2.8.Punţi:

5.2.8.1.Faţă: axă directoare si motoare;

5.2.8.2.Spate: motoare, cu roţi jumelate ;

5.2.8.3. Roti : formate din pneuri Tubeless ( 1 set iarnă si 1 set vara) si jenti din material feros pentru anvelope Tubeless ( 6 roţi pe autospecială şi 1 roată de rezervă normală)

5.2.9. Direcţie: servoasistată.

5.2.10. Structura : să fie protejată anticoroziv cu o garanţie de minim 10 ani.

5.2.11. In partea din spate a şasiului să fie prevuzut cu cuplă de remorcare şi priză de alimentare remorcă de 12 V şi 24 V , iar în partea din faţă cu dispozitiv de a putea fi tractată, ambele omologate .

5.3. Compartiment instalaţii speciale:

5.3.1. Instalaţia pentru intervenţie la stingere:

5.3.1.1. Agregat de pompare amplasat în partea din spate, cu două trepte de presiune, cu dispozitiv automat de amorsare (o treaptă pentru presiune normală 0  16 bar şi a doua treaptă pentru presiune înaltă 35  40 bar). Amorsarea trebuie să se realizeze în maxim 60 secunde, la o înălţime de aspiraţie de 7,5 m pe o intrare de 4” (tip A). Agregatul de pompare trebuie să asigure atât refularea apei la joasă şi înaltă presiune cât şi a soluţiei spumante, având un sistem de proporţionare a spumei, care să asigure un raport de amestecare de 3% sau 6% constant, indiferent de debitul şi presiunea apei, pe două ieşiri tip B. De asemenea instalaţia specială trebuie să permită atât alimentarea rezervorului de apă dintr-o sursă sub presiune (hidrant) pe o intrare tip B, cât şi din surse fără presiune (conducta de legătură între pompă şi rezervorul de apă, în cazul alimentării rezervorului din surse fără presiune, trebuie să fie de tip B).

Performanţele de refulare pompă: debit 2000  2500 l/min la 8  10 bar şi 200 250 l/min la 35  40 bar.

Pompa (elementele fixe şi mobile) vor fi confecţionate din aliaje rezistente la coroziuni chimice şi mecanice, axul pompei să fie confecţionat din oţel inoxidabil, etanşarea pompei să fie fără întreţinere, legătura dintre cazanul de apă şi pompa de apă să fie prevăzută cu un filtru cu posibilitate de curăţare, iar la partea inferioară a pompei să fie prevăzută cu robinet de golire a acesteia.

5.3.1.2. Conducte de aspiraţie (una de tip A, pentru surse naturale de apă, o intrare tip B pentru surse de apă sub presiune), conducte de legătură, conducte de refulare apă la joasă presiune (2 refulări tip B), furtunuri de înaltă presiune înfăşurate pe doi tamburi (pe fiecare tambur vor fi trei segmente de furtun de înaltă presiune cu lungimile: unul de 30 m şi două segmente a câte 15 m, legătura celor trei segmente se va realiza cu ajutorul unor cuple rapide) cu dispozitive de refulare apă la presiuni înalte (2 pistoale de refulare). Manevrarea tamburilor se va face manual.

5.3.1.3. Rezervor apă amplasat între cabină şi agregatul de pompare şi echipat cu preaplin şi capac de vizitare (asigurând accesul unei persoane în interiorul lui), cu posibilitate de transport apă potabilă şi posibilitatea de a fi demontat si extras de pe autoşasiu prin partea superioarea a suprastructurii:

5.3.1.3.1. Tip material: oţel inoxidabil compatibil cu transportul apei potabile;

5.3.1.3.2. Capacitate: 3.000  100 l.

5.3.1.3.3. Rezervorul să fie fixat astfel încât să ofere stabilitate pe drumuri neamenajate.

5.3.1.4. Rezervor spumant:

5.3.1.4.1. Tip material: fibră de sticlă, polipropilenă, oţel inox;

5.3.1.4.2. Capacitate: 120  10 l.

5.3.2. Compartimente accesorii specifice:

5.3.2.1. Suprastructura confecţionată din aliaje de aluminiu; scheletul din

aliaj de aluminiu cu elemente de asamblare demontabile din acelaşi material

acoperit cu tablă din aliaj de aluminiu aplicată prin lipire; suporţii de fixare,

rafturile, sertarele, panourile culisabile (dacă este cazul), etc. pe care sunt

poziţionate accesoriile să fie confecţionate din aliaj de aluminiu şi acoperite cu

tablă din aliaj de aluminiu.

5.3.2.2. Amplasare: în părţile laterale închise cu jaluzele din aluminiu cu sistem de blocare la inchidere, deschidere şi pozitie intermediară, echipate cu rafturi (să se asigure posibilitatea de reamplasare ulterioară, în exploatare, a rafurilor la diferite cote în funcţie de dotarea cu echipamente specifice), sertare, suporţi de fixare , curele, lămpi de iluminat ,etc. şi în cabina echipajului.

5.3.2.3. Accesoriile vor fi astfel amplasate încât să se asigure acces de la sol fără a fi nevoie ca personalul să urce în interiorul suprastructurii pentru a avea acces la diferite accesorii;

5.3.2.4. Pentru accesoriile dispuse la partea superioară se vor monta, la baza suprastructurii, trape de acces (rabatabile/culisabile).

5.3.2.5.Pe acoperişul suprastructurii vor fi fixate cu sisteme de siguranţă tuburile de absorbţie, scara de fereastră şi scara culisabilă confecţionate din aliaje uşoare, precum şi cangea cu coadă şi prelungitor. Acoperişul suprastructurii va fi prevazut cu o suprafata antiderapanta din aluminiu, iar cu accesoriile montate, trebuie să reziste la greutatea a două persoane. Rezervorul trebuie să fie fixat astfel încât să permită demontarea/montarea, fără a fi necesar să se demonteze şi alte suprastructuri montate pe şasiu.

5.3.2.6. Autospeciala va fi dotată cu 4 aparate de respirat cu aer comprimat complete montate pe suporţi cu posibilitate rapidă de echipare , iar autospeciala va mai avea 4 butelii de rezervă pentru aceste aparate montate în compartimentul accesorii;

5.3.2.7. În părţile laterale ale autospecialei vor fi amplasate Setul de descarcerare şi Completul medical.

5.3.3. Instalaţie de comandă:

5.3.3.1.Amplasare: central spate : panou de comandă dotat cu dispozitiv de control a turaţiei motorului, contact general pornire-oprire motor şi aparate care să furnizeze informaţii privind: presiunea de lucru a pompei pe etajul de joasă/înaltă presiune, depresiunea necesară amorsării instalaţiei de stingere, turaţia pompei de refulare a apei, nivelul apei în rezervor, turaţia motorului, timpul de funcţionare al pompei, presiunea uleiului din motor şi temperatura lichidului de răcire a motorului.

5.3.3.2.Poziţia de lucru: accesibilă servantului.

5.3.4.Instalaţie de iluminare portabilă:

5.3.4.1. Proiector portabil 24 V;

5.3.4.2. Trepied proiector;

5.3.4.3. Bobină cu cablu de 50 m lungime.

5.4. Echipamente de semnalizare acustico – optică şi de comunicaţii radio:

5.4.1. Rampă de semnalizare acustico – optică sau două girofaruri tip stroboscop de culoare roşie pe cabină echipată/echipate cu sistem de protecţie împotriva loviturilor accidentale şi dispozitiv de avertizare acustică:

5.4.1.1. Rampă modulară compusă din următoarele:

5.4.1.1.1. Două module laterale, cu girofar sau lampă blitz aşezate în stânga şi în dreapta modulului acustic care este poziţionat central;

5.4.1.1.2. Modulele laterale vor fi amândouă de culoare roşie şi vor fi încastrate în gabaritul cabinei la partea superioară;

5.4.1.1.3. Modulul acustic trebuie să fie echipat cu unul sau mai multe difuzoare;

5.4.1.1.4. Generatorul de semnal acustic cu tonalităţi diferite: putere - minim 60 W;

5.4.1.1.5. Amplificare maximă (de vârf): 100W;

5.4.1.1.6. Presiune sonoră: max. 130 dB (A) la 1 m şi 120 dB (A) la 3,5 m;

5.4.1.1.7. Intrare audio comutabilă extern cu posibilitatea transmiterii mesajelor vocale prin microfon;

5.4.1.1.8. Cutie de comandă pentru rampă acustico – optică, montată în bord.

5.4.2. Un girofar de culoare roşie montat în partea din spate a acoperişului sau două lămpi de culoare roşie încastrate la partea superioară a suprastructurii stânga-dreapta autospecialei echipat/echipate cu sistem de protecţie împotriva loviturilor accidentale, care se va comanda prin aceeaşi cutie de comandă de la bord.

5.4.3. Lămpi de iluminare a părţilor laterale ale suprastructurii pentru a asigura vizibilitatea în zona de lucru a fiecărui compartiment.

5.4.4. Sistem de semnalizare optică tip “flash”, de culoare roşie, montat la partea din faţă a cabinei.

5.4.5.Radiotelefon mobil TETRA cu antenă montată pe pavilionul autospecialei.

Specificaţiile tehnice ale radiotelefonului mobil TETRA sunt prezentate în “Anexa nr.3”.

5.4.6. Echipamentul de comunicaţii trebuie să conţină:

a) panoul de siguranţe pentru toate echipamentele inclusiv pentru cele de

avertizare, să fie amplasat în imediata vecinătate a bateriei de acumulatori ce alimentează echipamentele;

b) prize bipolare 12V de alimentare a echipamentelor de comunicaţii, inclusiv conductorii electrici, să suporte un curent de 20A şi să fie livrate cu conectori pereche;

c) prizele bipolare pentru alimentarea componentelor instalate de furnizor se vor instala în locuri accesibile, iar cea pentru echipamentul suplimentar în cabină;

d) prizele bipolare vor fi izolate corespunzător.

e) antenă în banda 380 – 400 MHz cu câştig 0 dB, impedanţa 50 ohm, instalată pe cabină cu cablu de antenă amplasat în interiorul acesteia cu conector TNC;

f) locaş de instalare tip radiocasetofon auto amplasat în bord.

5.4.7. Terminale TETRA portabile de comunicaţii pentru fiecare membru al echipajului (2 complete);

5.4.8. Specificaţia tehnică a teminalelor menţionate la pct. 5.4.7. este prezentată în “Anexa nr. 7”.

5.5. Accesoriile specifice pentru stingerea incendiilor, echipamentul de protecţie şi setul de descarcerare care vor echipa autospeciala sunt prezentate în “Anexa nr. 1”.

5.6. Lista materialelor specifice care echipează autoşasiul este prezentată în “Anexa nr. 2”.

5.7. Autospeciala va fi inscriţionată pe părţile laterale şi/sau partea frontală cu inscripţia „POMPIERI”. De asemenea pe părţile laterale autospeciala va fi inscripţionată cu sigla „112”. Dimensiunile literelor şi cifrelor se vor alege proproţional cu spaţiul avut la dispoziţie. Culoarea inscripţionării va fi albă reflectorizant - fluorescentă.

5.8. Completul medical care va echipa autospeciala este prezentat în “Anexa nr.4”.

5.9. Specificaţia tehnică a aparatului de respirat cu aer comprimat cu presiune pozitivă este prezentat în “Anexa nr. 5”.

5.10. Specificaţia tehnică a setului de descarcerare este prezentat în “Anexa nr. 6”.

5.11. Culoarea autospecialei va fi rosie RAL -3000 Autospecialele vor fi echipate cu plăci şi benzi reflectorizante conform cerintelor R.A.R. .

5.12. Anexele 1÷7 fac parte integrantă din prezenta specificaţie tehnică.

6. CERINŢE FINALE

6.1 La livrare fiecare autospecială (inclusiv pentru echipamentul de protecţie, de descarcerare şi medical) va fi însoţită, în mod gratuit, de instrucţiunile de exploatare şi întreţinere ale autospecialei în limba română tipărite şi pe CD şi de instrucţiunile de exploatare şi întreţinere ale autoşasiului în limba română tipărite şi pe CD. De asemenea pentru întreaga cantitate contractată se va livra, în mod gratuit, un catalog de piese de schimb auto şi specifice p.s.i. tipărit şi pe CD şi un manual de reparaţii al autospecialei (autoşasiu şi suprastructură) tipărit şi pe CD.

6.2. Autospecialele vor fi înmatriculate provizoriu (30 zile), vor avea asigurare tip RCA , vor fi însoţite de cartea de identitate şi carnetul service şi vor fi predate la sediile beneficiarilor.

6.3. Furnizorul are obligatia sa permita Verificarea prototipului autospecialei, conform probelor prevăzute în programul de verificări (pct. 2.1) la sediul fabricantului de către o comisie propusă de către autoritatea contractantă compusă din maxim 10 persoane. Cheltuielile aferente vor fi suportate de beneficiar.

6.4. Termenul de garanţie al autospecialei (autosasiu , instalatii speciale , accesoriile şi echipamentele din dotare) : minim trei ani de la data livrării (fără limită de kilometri şi ore funcţionare, dupa caz) şi asigurarea gratuita a reviziilor în primii doi ani . Service-ul să fie asigurat în interiorul regiunii de dezvoltare.

6.5.Cerinţele din caietul de sarcini (specificaţia tehnică) sunt considerate obligatorii şi minimale pentru ofertanţi.

NOTĂ:

1. Racordurile (STAS 5770 – 75, STAS 701 – 74, STAS 702 – 74, STAS 703 – 73, , STAS 705 – 74), reducţiile (STAS 704 – 74), distribuitoarele (STAS 2070 – 83), furtunurile de absorbţie (STAS 1640 – 87), furtunurile de refulare tip B şi C( SR 2164), amestecătorul de linie( STAS 5262 – 83), sorb cu sită (STAS 1358 – 83), hidrant portativ tip II B cu robinete ( STAS 697 – 82), coarda de salvare (STAS 9932-85) şi scările manuale de pompieri de fereastră şi culisabile (SR EN 1147) vor fi conforme cu standardele menţionate sau conform unor standarde echivalente (dar produsele respective trebuie să fie compatibile cu cele prevăzute în standardele enumerate mai sus) şi se vor prezenta certificate de conformitate ,după caz si buletine de încercări emise de organisme abilitate, precum si declaraţii de conformitate pe propria răspundere ;

2. Pentru furtunurile de absorbţie se vor prezenta doar declaraţie de conformitate cu STAS 1640-87 pe propria răspundere a producătorului(acest STAS 1640-87 este anulat şi nu a fost înlocuit cu un altul până la acestă dată şi în consecinţă el este menţionat numai pentru a da o indicaţie producătorilor despre caracteristicile tehnico-dimensionale ale acestor furtune).

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5