Școala Gimnazială Nr.1 în Italia, parteneriat internațional prin acreditarea Erasmus+ 2021-2027

  Acreditarea Erasmus+ oferă școlilor beneficiare un orizont lărgit de cooperare pentru integrarea în context european. În perioada 13 – 17 februarie 2023 s-a desfășurat prima activitate de proiect în cadrul Acreditării ERASMUS +2021-1-RO01-KA120-SCH-000047362  a  Școlii Gimnaziale Nr. 1 Bistrița. În cadrul fluxului I mixt din acreditarea școlară "Green for Inclusion" 2022-1-RO01-KA121-SCH-000067506, obiectivul stabilit pentru elevii de la ciclul gimnazial este incluziunea, în corelație cu dezvoltarea de abilități ecologice, care corespund priorităților programului pentru acest an. Acest obiectiv este axatat pe selectarea în grupul țintă, în proporție de 50%, a elevilor care întâmpină dificultăți sau provin din medii dezavantajate. Astfel, în primul an al acreditării, grupul de 8 elevi și 2 profesori  de la  Școala Gimnazială Nr. 1 Bistrița a participat la programul conceput de către școala   Istituto Comprensivo “Giovanni Verga” din Comiso, Italia. Programul s-a axat pe activități de socializare, dezvoltare emoțională, dezvoltarea de competențe antreprenoriale în ceea ce privește planificarea de activități, gestionarea resurselor, creșterea coeziunii de grup. Elevii au beneficiat de un cadru creativ și stimulator, școala gazdă având profil vocațional de muzică. Corul, orchestra școlii au prilejuit activități deosebite pentru un schimb de relații plin de căldură și generozitate între elevi și profesori. Domeniul tematic al proiectului a conlucrat la  reducerea violenței între colegi, acceptarea diferențelor de vârstă, gen, etnie, cooperarea prin implicare în activități de voluntariat, integrarea elevilor cu CES și învățarea în aer liber ca modalitate de dezvoltare a competențelor ecologice.

     Programul zilnic a fost structurat astfel încât să permită elevilor și profesorilor prezența la activitățile școlare și extrașcolare: asistență la ore, desfășurare în comun de ateliere, competiții, acțiuni de voluntariat. Elevii au lucrat în grupe mixte fiind coordonați atât de profesorii gazdă, cât și de profesorii români. O componentă importantă a programelor Erasmus +sunt cele care vizează dezvoltarea culturală. După orele de curs elevii au beneficiat de excursii, vizitare de muzee și obiective istorice, site-uri arheologice, rezervații naturale. Toți participanții au primit certificate de participare care conferă certificarea achizițiilor dobândite și care reprezintă o motivație pentru implicarea în viitoare activități educaționale.

      Experiența internațională a școlii din Italia, care a derulat peste 10 proiecte Erasmus+, a fost un câștig pentru școala participantă din România, prin acumulare de valori umane, culturale, prin valorificarea prieteniei dintre cele două școli pe baza unui proiect Erasmus+ derulat în perioada 2021-2019. Așadar, continuarea relațiilor de parteneriat în cadrul acreditării este o dovadă a sustenabilității proiectelor, prin promovarea continuă a valorilor comune: respectul, prietenia, spiritul european.

 

prof. Elena Cristina Hădărău 

Comentarii

22/03/23 19:07
Maria

Doar copii cu pile ajung in astfel de vizite …,bla..,bla !

23/03/23 09:49
cititor

Ei, nu-i chiar așa, doamnă Maria! Există și profesori cu capul pe umeri, care duc în proiecte și copii fără pile.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5