Puncte de vedere de preot dr. Ion Alexandru Mizgan

Răstigniți-l pe Dan Puric!

Originar din Bistriţa-Năsăud, de la Dumbrăviţa, Ion Alexandru Mizgan (n. 2 august 1966) este preot, licenţiat al Facultăţii de Teologie din Cluj-Napoca; între anii 1993-2005, duhovnic şi cadru didactic al Facultăţii de Teologie Ortodoxă din Oradea; în anul universitar 1999-2000 - bursă de cercetare la „College of the Resurrection" din Mirfield (Anglia), colegiu afiliat la Universitatea din Leeds; în perioada 2005-2007, consilier cultural al Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, Bihorului şi Sălajului; din ianuarie 2007 numit preot slujitor la biserica Sf. Apostol Andrei din Oradea; din anul 2013 doctor în istorie la Universitatea din Oradea. Autor a importante cărţi de ortodoxie şi a peste 100 de articole, cronici, interviuri şi recenzii.

 

Manipularea mediatică împotriva Bisericii Ortodoxe este folosită de societatea seculară cu orice prilej care n-are în principiu de a face cu Biserica. Orice nenorocire abătută asupra României are drept cauză sau efect Biserica Ortodoxă! Așa stau lucrurile și în cazul pandemiei cu virusul COVID 19. Biserica ne contaminează! Biserica ne infectează! Biserica ne îndobitocește! Biserica ne omoară! Biserica e cea mai mare organizație teroristă din România! Ș.a.m.d. Acești indivizi și mediul din care provin au pretenția că ei își doresc o Românie așezată pe principii sănătoase din punct de vedere moral și economic, condamnă corupția, minciuna, furtul, demagogia, dar în atingerea planurilor lor diabolice de a scoate Biserica din spațiul public se folosesc din plin de impostură, minciună, demagogie și manipulare. Ei știu că mint în tot ceea ce fac și spun, dar mizează pe credulitatea  maselor populare, mizează pe naivitatea oamenilor de rând, care cred că tot ce se vehiculează în mass-media e și adevărat.  Când, în urma examenelor de evaluare națională, s-a afirmat că în România  mulți dintre tinerii noștri sunt analfabeți funcționali, în sensul că nu pot desluși un text pe care îl citesc, am fost revoltat. Am lucrat și în învățământ vreme de 12 ani și am întâlnit tineri inteligenți, culți, crescuți bine și educați, cu bun simț, oameni care în timp s-au realizat în diferite domenii de activitate. Recentele evenimente legate de prezența actorului Dan Puric la Realitatea TV Plus în noaptea Paștilor și așa zisele sale invective la adresa victimelor de la Colectiv, m-au convins, pe de-o parte de mârlănia și impostura celor care îl acuză pe Dan Puric, iar de cealaltă parte de faptul că avem în România o grămadă de analfabeți funcționali, care transmit știri la televizor și alții care privesc la televizor și nu sunt în stare să discearnă între ce afirmă o persoană într-o anumită problematică.

Când am auzit de acuzele care i se aduc lui Dan Puric am fost sigur că i s-au răstălmăcit vorbele. Îl cunosc bine pe marele regizor și actor, îi cunosc dragostea pentru Țară, pentru Cultura Română, pentru Eminescu, Eliade, Brâncuși, Enescu,  pentru tot ceea ce înseamnă conștiință națională, demnitate, respect pentru jertfele celor din închisorile comuniste. În mentalitatea unora e o crimă să iubești poporul român, Biserica Neamului sau marile personalități românești. E o crimă să spui ceva critic la adresa Uniunii Europene pentru că ești catalogat automat kaghebist, rusofon, antieuropean. Dan Puric în peregrinările sale prin Țară mărturisește despre destinul tragic pe care l-a străbătut neamul românesc și în comunism și în ultimii 30 de ani, în care România a fost jefuită și înghenuncheată din punct de vedere economic de leprele și lichelele din țară, mână în mână cu lichelele yankeilor și ai  Uniunii Europene. De aceea Dan Puric trebuie linșat public în media, făcut când fascist, când comunist și securist, pentru a fi discreditat. Referitor la afirmațiile acestuia din noaptea Învierii la Realitatea TV, e foarte clar că actorul condamnă pe cei care au profitat de evenimentele tragice de la Colectiv pentru a scanda lozinci anti Biserică. Ce avea Biserica Ortodoxă și Patriarhul Daniel în comun cu ceea ce s-a întâmplat acolo? Nimic! Evident că a existat o diversiune prin care unii șmecarași au împins tragedia și spre Biserică. În marile orașe tinerii manipulați de câțiva specialiști în diversiune au scandat în fața bisericilor „Vrem spitale, nu vrem catedrale!”. La fel s-a întâmplat și la Oradea unde un profesoraș de la un liceu industrial din Oradea, mare rooker, i-a manipulat pe tineri instigându-i să scandeze lozinci antibisericești de genul „Vrem spitale, nu vrem catedrale!”. Când tinerii și-au dat seama că sunt manipulați de acest individ au strigat: „Și noi suntem creștini!”.

La fel s-a încercat acum în plină criză creată de COVID 19 să se abată furia populației spre Biserică, deși Biserica s-a implicat cel mai mult în ajutorarea spitalelor și a oamenilor aflați în dificultate.  E suficient să amintim acuzele grotești ale lui Dragoș Pătraru de la Prima TV. Dan Puric acest aspect a încercat să-l evidențieze. Nu a făcut referire la victimile de la Colectiv, ci la cei care au manipulat tragedia de la Colectiv împotriva Bisericii Ortodoxe.  Lucrurile sunt atât de simple. Cei care l-au atacat în presă pe Dan Puric sau pe mijloacele de comunicare gen facebook, cum a fost scriitorul Radu Paraschivescu , jurnalistul Mircea Marian, marele măscărici cu ifose de actor Vizante, știu că mint și manipulează ori fac parte din rândul românilor analfabeți funcționali. La ordin trompetiștii au sunat alarma: Puric i-a făcut pe tinerii de la Colectiv haimanale! A fost suficient pentru a aprinde prostimea împotriva lui Dan Puric. Am citit o mulțime de comentarii din care reieșea neputința unora de a gândi cu propriul cap. Daca li s-a spus că Puric a afirmat ceva, așa trebuie să fie, nu mai contează care este realitatea. Acești indivizi care îl atacă pe Dan Puric vor o Românie normală, cinstită și dreaptă, vor o țară ca afară, bazată pe cinste, onoare și demnitate, dar ei cultivă cu dezinvoltură mârșăvia, impostura și manipularea. Asta e România lor pe care ne-o pun în față, o Românie a imposturii și manipulării.

Scriitorul, gazetarul soportiv, profu de gramatică, Radu Paraschivescu, se numără printre cei care au împrăștiat în spațiul public mizerii la adresa lui Dan Puric: „Să spui la Realitatea TV Românii au umor, dar nu papagalii ăia de la Pro-Tv e o gafă pe care, dacă ai un strop de bună-creștere, n-o faci. Să spui, tot la Realitatea TV, că haimanalele alea de la Colectiv abia se pregăteau: Jos Biserica! Jos Patriarhul! Este o abjecție pentru care un moderator cu șira spinării l-ar fi poftit pe rostitor să-și ceară iertare sau să părăsească platoul. Rostitorul este în ambele cazuri, Dan pe bună dreptate Puric”. Atâta înțelege Radu Paraschivescu, cel care urechează clasa politică pentru siluirea limbii române, din spusele lui Dan Puric! „Să spui la Realitatea TV...”, remarcă cu mândrie proletară și dispreț  Radu Paraschivescu, de parcă dalmațienii de la DIGI TV nu mănâncă suficient rahat... Vezi plecarea jurnalistei Sanda Nicola (Formula As, anul XXX, nr. 1414 (16), 23-30 aprilie, 2020, p. 24). Să te legi de numele cuiva afirmând „Dan pe bună dreptate Puric” nu este o abjecție? Cu atât mai mult cu cât Dan Puric nu este vinovat, așa cum vom arăta, și nu te-a pomenit în comentariul lui?! Marele măscărici Marius Florea Vizante scria pe pagina lui de facebook cu privire la Dan Puric: „Se mai poartă zgarda anti-purici? Întreb pentru un coleg”.  Acest actoraș de duzină să se mai nască de o sută de ori nu va realiza ce a realizat Dan Puric în viața artistică!  La comentariile lui Radu Paraschivescu,  Vizante scria în replică unui comentator creștin, care luase pe bună dreptate apărarea lui Dan Puric, demascând manipularea lui Radu Parascivescu, următorul îndemn: „Puteți pupa moaștele cu chiloții pe ele. Atâta puteți!”.  Atâta poate Marius Florea zis Vizante de la Teatrul de Comedie din București! Singurul lucru remarcabil din cariera lui artistică e acela că maestrul Radu Beligan l-a îndemnat să-și adauge la numele său real și pseudonimul de Vizante! Atâta tot! Mare actor! Mare caracter! Un măscărici mediocru care are pretenția că reprezintă comedia românească. Se întorc în morminte Constantin Tănase, Grigore Vasiliu Birlic, Ion Lucian, Toma Caragiu,Dem Rădulescu,  Marin Moraru, Tamara Buciuceanu Botez, Amza Pellea, Octavian Cotescu, Puiu Călinescu, Stela Popescu, Ștefan Bănică Sr.,Dumitru Furdui, Horia Șerbănescu, Jean Constantin, Ștefan Mihăilescu-Brăila, Mișu Fotino și mulți alții.

La același nivel al mediocrității scrie și „jurnalistul” Mircea Marian: „Pe vremea când Ceaușescu demola biserici, turnătorul puric îi raporta la Secu pe ăi de crâcneau... Acum, ne dau lecții de credință turnătorii și odraslele spirituale ale securității”.Acuzele lui Marean de Dâmbovița sunt puerile. Dan Puric era minor, avea 16 sau 17 ani, când securitatea l-a pus să semneze un act formal, care nu echivalează cu turnătoria. E mult mai jalnic și trist pentru Mircea Marian că a fost sluga turnătorului Petrov la Evenimentul zilei când cărțile în politica românească le făcea  Chioru și Coana Lenuța de Costa Rica. Îi recomandăm lui Mircea Marian să mediteze la cuvintele lui Cosmin Gușă, care i-a dat o replică în acest sens. Gușă știe foarte bine în ce ape s-a scăldat de-a lungul vremii marele jurnalist de la Newsweek: „Mircea Marian, șefii șefilor tăi, m-au lăsat să pricep de-a lungul vremii care poate fi legătura dintre tine și recrutare, în consecință eu cred că ești competent legat de acest subiect cam în același fel în care ar putea fi și Dan Puric, desigur în epoci diferite, dar cam cu aceeași organizare...”.

            În realitate, așa cum preciza profesorul Ion Coja, mult zgomot pentru nimic. Mesajul lui Dan Puric a fost distorsionat. Lucru pe care l-a lămurit fostul jurnalist de la Realitatea TV, Rareș Bogdan, în emisiunea lui Victor Ciutacu de la România TV din 21 aprilie: „Dan Puric nu le-a făcut haimanale pe cei de la Colectiv. Acolo este o nuanță. O virgulă, dar nu la cei de la Colectiv s-a referit!”. Profesorul Ion Coja a punctat cu claritate ceea ce a spus Dan Puric: „Mi se pare că este vorba despre o decodare greșită a afirmației domnului Dan Puric. Înțelegerea greșită a unui mesaj este la ordinea zilei în comunicarea lingvistică și nu numai...În discuție este așadar sintagma haimanalele de la Colectiv. La cine se referă domnul Dan Puric prin aceste cuvinte? Ideea că s-ar fi putut referi la victimile de la Colectiv mi se pare absurdă și abjectă!... Dan Puric nepăsător la dimensiunile unei tragedii naționale?! Hai să fim serioși! Nici un om normal nu poate să-i numească haimanale pe tinerii morți la Colectiv în condiții atât de dramatice! Iar domnul Dan Puric este mai mult decât un om normal. Este un exponent al normalității omenești și românești. Și atunci se naște întrebarea, întrebare corectă, la cine s-a gândit domnul Dan Puric că ar putea fi aceste haimanale de la Colectiv/ Haimanalele despre care, nota bene!, domnul Dan Puric face o precizare esențială: abia așteptau să dea jos Biserica... Această precizare trebuia să fie lămuritoare, nu se poate referi la tinerii din club, ci la alte persoane, foarte probabil la cei care după consumarea tragediei au ieșit în stradă să manifeste politic, cu atacuri și la adresa Bisericii, a Patriarhului! Ați uitat, stimați preopinenți acest detaliu? Nu cumva v-ați grăbit să săriți la gâtul domnului Dan Puric, bucurându-vă că aveți un motiv gras și grav pentru a-l ataca într-un mod devastator, cum s-a văzut clară intenția unor comentatori? Domnul Dan Puric, ca orice om de valoare, are mulți adversari, unii chiar dușmani! Din păcate sunt adversari și din prostie, așa cum se dovedește din felul cum au decripat un mesaj banal! Răutate și prostie în armonioasă convețuire!”. Am adăuga la spusele Profesorului Ion Coja faptul că cei care au „decriptat” greșit spusele lui Dan Puric n-au făcut-o din prostie, ci din impostură. Au prins momentul să incite la ură împotriva lui Dan Puric. Manipularea este a doua lor natură! Faptul că avem de a face cu o abordare improprie pentru lumea jurnalistică, demagogică, cu un act nejurnalistic și neprofesionist, ne demonstrează chiar un jurnalist, Tiberiu Lovin (Cronicarul): „Reflexul jurnalistului e să pună mâna pe telefon și să afle ce-a vrut să spună artistul...Dacă ar fi refuzat, atunci ar fi scris asta. N-a făcut-o nimeni însă, iar confirmarea că n-a fost sunat a venit de la Puric. Fără presă, inflamarea din online ar fi rămas pentru veșnicii adversari ai BOR, care sunt atei sau de alte confesiuni, dar care nu scapă niciun moment în care se discută despre Biserică, fix pentru a decupa un moment considerat vulnerabil. Exact ce s-a întâmplat acum. Rolul gazetarilor era să lămurească episodul, nu să-l catalogheze derapaj. .. Derapaj e când întreaga presă preia o afirmație de cinci secunde pentru a face trafic, fără să fie curioasă să sape mai adânc.” Iată, așadar cum un jurnalist ca Tiberiu Lovin demască mârșăvia produsă în cazul Dan Puric și „haimanalele de la Colectiv”!

Între jurnaliștii onești care au analizat cu decență și competență atacurile la adresa marelui artist se numără și jurnalistul Ioan Răzvan Boanchiș de la ziarul Național, care scria următoarele cu privire la acest caz: „Dan Puric este și el atacat, de câțiva ani, de când mancurtizații cu blugi strâmți, glezne goale și tricouri decoltate au primit misiunea de a intra în biserici cu trotinetele electrice. Câteva lucruri despre Puric. Prima dată i-am remarcat discursul în emisiunea lui Iosif Sava prin 92-93. În studioul TVR era și actrița Oana Ioachim, Dumnezeu să o odihnească!... Oana Ioachim i-a zis lui Iosif Sava: domnule Sava, ascultați-l pe Dan, să vedeți ce deștept e! Iosif Sava l-a urmărit și l-a admirat. Puric impunea. Frunte studiat dezvelită, talent oratoric, emfază și cam multe citate. Mie mi-a plăcut. Cum ne-a plăcut tuturor. Astăzi, Puric își ia înjurături fiindcă i-ar fi făcut haimanale pe morții de la Colectiv. Nu-i adevărat. I-a făcut haimanale pe tefeliștii care au profitat de Colectiv și au mâncat borș despre Biserică. Puric nu s-a legat de morți, pentru că nu putea să o facă. Pe lângă faptul că un om îmbisericit nu-i lepră ca un păgân, trebuie să aflați că Puric a avut un băiețel care a murit la zece luni. Pe urmă, Puric a făcut un gest de mare noblețe. A înfiat doi copii. Recunosc, eu n-aș fi capabil de așa ceva. Așa că opriți-vă, fiindcă n-ar fi murdărit Puric memoria unor oameni care s-au prăpădit în chinuri! În ceea ce le privește pe salamandrele oengiste de DUPĂ Colectiv, Puric a avut dreptate”.

Din păcate în obrazul lui Dan Puric și-au aruncat flegmele nu numai progresiștii useriști și neomarxiștii, ci și unii care se pretind creștini și ucenici ai unor mari duhovnici din Moldova. Spre exemplu, Iulian Gavriluță (NewsBuzău), absolvent de Teologie la Târgoviște, ucenic al părintelui Justin Pârvu, scria următoarele: „Ca un apropiat al fostului duhovnic, părintele martir Justin Pârvu, știu de mult că securistul Dan Puric, un gunoi din Nehoiu (Buzău), păcălește românii cu limbajul său patriotard, dar nu credeam niciodată că are curaj obrăznicătura de mason, să se ia de morții plânși de atâția oameni... și asta în noaptea sfântă a Învierii. Invitat de un alt buzoian, neexperimentat, la o emisiune de la Realitatea Plus, gunoiul turnător și-a vărsat năduful și frustrările, pe tinerii nevinovați de la Colectiv....”. Așa grăiește un ucenic al Părintelui Justin Pârvu! Ce să ne mai mirăm de Andrei Caramitru și altespecimene progresiste?!  Ce să așteptăm de la papagalii de la Digi 24, Adevărul, G4 Media sau HotNews? 

 Pe HotNews. ro putem citi și cum poate fi eliminat Dan Puric din spațiul public.  Un utilizator (Adi_rus) scrie într-un comentariu cum poate fi adus Dan Puric la tăcere: „Puric ăsta ar fi atât de ușor de redus la tăcere dacă am avea servicii de informații cu adevărat inteligente și eficiente. Nu trebuie cenzură, arestări, acuzații etc. Îi găsim ceva. Sigur i se poate găsi ceva. Oricui i se poate găsi ceva. Și cu asta îi închidem gura. Pe principiul: dacă mai ieși la TV  și în public cu propaganda rusească, facem  cunoscut publicului secretele tale murdare. Și gata. End of story”! Așa reacționează tânăra gașcă progresistă! Și când te gândești că unii compatrioți cred că mentalitatea securiștilor a murit! E vie și roditoare pe HotNews!

Tuturor detractorilor lui Dan Puric le transmitem că marele actor este un om liber și un român cu o conștiință națională  pe care nu i-o poate aresta nimeni. Nici măcar leprele din presa românească.  Acuzele aduse lui Dan Puric sunt gratuite! Manipulatorii nici măcar nu au decența de a-și cere scuze pentru împrăștierea unor zvonuri false. Manipularea a fost sesizată și de cei care nu sunt apropiați de marele actor, cum este cazul regizorului Bogdan Budeș, care a remarcat că Dan Puric nu s-a referit niciun moment la victimele de la Colectiv, ci la protestele ulterioare, instrumentateși manipulate  împotriva Bisericii și a Patriarhului.

Comentarii

13/05/20 14:26
Vizitator

“Libertatea ta se termină acolo unde începe libertatea celuilalt!” spune un mare adevăr, desi acesta este foarte des încălcat. Si nu de ieri, de azi ci dintotdeauna:
"În fiecare societate individul luptă pentru libertate şi pentru apropriare, pe când statul sau guvernul luptă pentru autoritate, şi astfel se formează două curente opuse.
Omul slab vorbeşte totdeauna în numele libertăţii, dar, îndată ce devine tare, începe a vorbi în numele autorităţii, a forţei.
<Părinţii bisericei – zice Cantù (Cesare Cantù (1804–1895), istoric şi om politic italian citat frecvent de paşoptiştii români) – proclamau libertatea credinţelor în tot timpul persecuţiunii religiei creştine, îndată însă ce a încetat acea persecuţiune şi biserica a devenit autoritate au început la rândul lor a vorbi în numele puterii.>
Aceste două curente, al libertăţii şi al autorităţii, le găsim în luptă în toate societăţile; şi chiar în cele mai înaintate în civilizaţiune găsim o luptă neîncetată între justiţie şi putere, fiecare posedând o acţiune puternică asupra societăţii lor şi biruind când una, când alta."
(ION GHICA – SCRISORI CĂTRE V. ALECSANDRI, https://humanitas.ro/assets/pdf/Ion-Ghica_Scrisori-catre-V-Alecsandri.pdf, pagina 144)

13/05/20 16:07
Pentru Eminescu

Religia - o frază de dânşii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
Căci de-ar lipsi din inimi speranţa de răsplată,
După ce-amar muncirăţi mizeri viaţa toată,
Aţi mai purta osânda ca vita de la plug?

Cu umbre, care nu sunt, v-a-ntunecat vederea
Şi v-a făcut să credeţi că veţi fi răsplătiţi...
Nu! moartea cu viaţa a stins toată plăcerea -
Cel ce în astă lume a dus numai durerea
Nimic n-are dincolo, căci morţi sunt cei muriţi.

20/05/20 11:33
cititor de Bistrita

Acuma... tot n-am inteles de fapt cine-i " Dan Puric " ? Asa-l cheama sau este numele jurnalistic si de scriitor doar ?
Cat priveste " religia "... este de notorietate publica faptul ca indobitocirea ... este nu imposibil, dar foarte greu de combatut . A fi crestin si a crede si a te inchina Lui Dumnezeu, nu inseamna neaparat canoanele bisericesti impuse de preotzii acesora si place popilor asta si ba , dar stiu ei foarte bine ca asa este si l-ar " toca si face ei whiscass " pe Dan Puric si ba !

20/05/20 18:45
Ceres

Mulți din cei cu credință șovăielnică sau chiar fără, citează spusele proletarului din ,,taverna mohorâtă” pentru a-și justifica neputința lor de a crede. Prima parte a poemului „Împărat și proletar de unde este citatul- redă ,,filosofia” ce începuse a prinde în masele populare, a marxismului, chemând la revoltă și blamând toată societatea vremii, inclusiv religia, văzută ca mijloc de a ține în robie omul sărac.În partea succedantă vom vedea concretizarea acestei ideologii în imaginea Comunei din Paris. Eminescu redă tablouri ale vremii, inclusiv ideologia „nouă”, proletară, dar nu înseamnă că el aderă la această ideologie. În părțile ultime ale poemului vedem la ce concepte aderă de fapt Eminescu, concepte sceptice în ansamblul lor(schopenhueriene și nu numai).

21/05/20 20:06
alexandra

„Biserica Răsăriteană (Ortodoxă) e de optsprezecesute de ani păstrătoarea elementului latin de lângă Dunăre. Ea a stabilit și unificat limba noastră într-un mod atât de admirabil încât suntem singurul popor fără dialecte propriu-zise; ea ne-a ferit în mod egal de înghițirea prin poloni, unguri, tătari și turci, ea este încă astăzi singura armă de apărare și singurul sprijin al milioanelor de români cari trăiesc dincolo de hotarele noastre. Cine-o combate pe ea și ritualele ei poate fi cosmopolit, socialist, nihilist, republican universal și orice i-o veni în minte dar numai român nu e."

Mihai Eminescu
Ziarul Timpul, 2 februarie, 1879

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5