Radu Moldovan: Acces în Bistriţa să aibă riveranii. Ovidiu Creţu: Viitorul transportului, nu numai în Bistriţa, nu este al autoturismelor, ci al transportului public

Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsău, Emil Radu Moldovan, crede că administraţia municipală trebuie să găsească soluţii pentru traficul aglomerat al Bistriţei. În opinia sa, la ritmul d eînmatriculare a vehiculelor, într-un an, Bistriţa va fi blocată total.

„Cred că domnul primar şi Consiliul Local trebuie să se gândească foarte-foarte serios la ceea ce se întâmplă în perioada următoare cu traficul. Asta cu parcările e deja „Pepsi” pe lângă cealaltă problemă că nu poţi să circuli nicăieri. E coloană pe absolut oriunde te duci, în orice zi, la orice oră, mai puţin noaptea. Cred că trebuie să se gândească foarte bine Consiliul Local la transportul în comun, la platforme în afara oraşului pentru cei care vin din alte zone, să le ofere condiţii să lase maşina în parcare, să urce pe autobuz. Acces în oraş să aibă riveranii, altfel nu cred că durează un an până când Bistriţa este blocată total. Nu se mai poate circula. Cred că în jur de 4000 de maşini se înscriu lunar în Bistriţa-Năsăud”, a declarat preşedintele CJ, Radu Moldovan, în cadrul unei conferinţe de presă.

De cealaltă parte, primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, a menţionat că aglomeraţia din centrul oraşului, şi nu numai, nu este cauzată de maşinile care vin din afara oraşului, „de cei din Suceava sau din judeţul Cluj, din Măgheruş sau din Prundu Bârgăului, ci de cei care locuiesc în Independenţei şi se deplasează în Ştefan cel Mare sau invers sau în zona industrială”. În opnia sa, rezolvarea o constituie un transport public eficient şi ieftin.

„Sigur că circulaţia cu mijloace de transport în comun este cea care trebuie să rezolve chestiunea. În ritmul în care se înscriu maşinile în judeţul Bistriţa-Năsăud, nu cred că este opţiunea cetăţenilor circulaţia cu mijloace de transport în comun, dar trebuie să-i facem să înţeleagă că asta este, în primul rând şi prin îmbunătăţirea condiţiilor şi crearea unor facilităţi, şi mă refer la linii dedicate pentru transport public, modernizarea staţiilor, afişaj etc. Ştim că viitorul transportului, nu numai în Bistriţa, nu este al autoturismelor ci al transportului public.

         Există categorii de cetăţeni care solicită imperativ deschiderea Pietonalului şi aducerea maşinilor în centru. Mă refer aici în special la cei care au afaceri în zona asta, au prăvălii sau birouri. Nu sunt pentru o astfel de dezvoltare a oraşului însă nici nu putem spune că nu ţinem seama de aces lucru. Va trebui să găsim soluţii să aducem cetăţenii din cartierele oraşului în zona centrală printr-un transport public eficient, ieftin şi foarte riguros”, a menţionat primarul Creţu.

 

Comentarii

08/06/17 09:06
Vizitator

Problema circulatiei in Bistrita fiind una complexa, si de data asta, Raducu si Cretu sunt depasiti de situatie. Fiecare vede ca fiind importanta doar o latura a problemei. In vreme ce Raducu apreciaza ca aglomeratia traficului din oras se datoreaza celor care vin din afara, Cretu considera ca dimpotriva aglomeratia nu este făcută de mașinile care vin din afara orașului, "ci de cei care vin din Independenței în Ștefan cel Mare și invers". Fiecare are partial dreptate insa niciunul dintre ei nu-i in stare sa vada problema in ansamblul ei. Trebuie rezolvata cu prioritate mobilitatea urbana in interiorul orasului. Un rol important in acest sens va avea Podul Berariei, care desi este finalizat, intarzie sa fie dat in folosinta. Acest pod, deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, va exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si apoi, pe strazile Ion Pop Reteganu si Tanase Tudoran, spre Podul Budacului. De aici, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, s-ar putea inchide inelul de circulatie intre nordul si sudul orasului , cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din Bistrita. De asemenea, de la Podul Berariei prin conexiunea strazii Zavoaie cu drumul comunal DC-8G spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu Parcul Industrial Sarata.
Dar , din pacate , de ani de zile se discuta de o banala bretea de legatura intre strazile Artarilor si Colibitei care ar ajuta extrem de mult la fluidizarea traficului in Bistrita pe directia est-vest.

16/06/17 09:39
Comentator

Da bine ar fi domnul primar, sa faceti canale pentru barci si vaporase... poate... !

16/06/17 09:50
Cititor

Bine domnul primar, aveti dreptate intr-un fel, ca este mult prea aglomerat orasul cu autovehiculele care circula local, in tranzit ori veniti cu treburi comerciale si de alte interese... dar ca sa fie implementata ideia unui transport local exclusiv cu mijloacele de transport in comun, trebuie la intrarile din Bistrita, facute locuri de parcare, unde sa-si poata lasa masinile, oamenii care vin la Bistrita , sub paza sa nu li se fure ori sa nu le fie " sparte " de hoti... si de unde sa plece toate aceste "linii de transport local "... Asta-i valabil si la Bucuresti si la Bistrita si oriunde ... altfel, povestim povesti.
Este ridicol de exemplu ca in Bucuresti, nu exista locuri de parcare... efectiv nu au oamenii unde sa-si lasa masinile si care cum parcheaza, primeste amenda. Au inceput deja dupa cat se aude si aici la noi aceaste manevre... Deci, cei care vin la Bistrita, trebuie sa aiba sofer angajat si imediat ce coboara din masina, masinile sa se puna in miscare continua... sa tot circule... si sa circule... pana ce se inapoiaza cei "transportati"... ca daca opresc undeva ori daca parcheaza... primesc imediat amenda . Tot asa de adevarat este si faptul ca "cont.zar.anii " nostri, ar dori sa " sara din pat, direct in masina " ori s-o parcheze exact langa dunga patul in care dorm ... ori pe "casa scarii " ... si chiar si cumparaturile sa si le faca direct de la volan ... devenind foarte comozi.
Suntem deja de rasu-plansu... si cu adevarat, trebuie luate niste masuri, pana nu ne "sufocam" coplet !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5