Primarul Creţu: Bariera de la Viişoara, realizată de Ministerul Transporturilor. Preşedintele Moldovan: Trebuie găsite soluţii şi pentru trecerile de pe Valea Bârgăului

Primarul Ovidiu Creţu a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, că Ministerul Transporturilor va aloca sumele necesare pentru montarea unei bariere la trecerea cu nivel de cale ferată de la Viişoara, însă procedurile sunt greoaie, astfel că la Târgul Mare al Bistriţei circulaţia va fi dirijată.

         „Bariera va fi realizată de Ministerul Transporturilor prin structurile din subordine. Nu cred că procedurile vor permite realizarea barierei până la data respectivă, dar ne vom asigura ca în acea perioadă circulaţia să fie dirijată. Indiferent dacă-şi asumă Primăria sau nu, procedurile sunt la fel. Dacă Ministerul alocă banii, nu văd de ce ar trebui să aloce Primăria, pentru că realizarea se face tot prin procedurile lor. Dacă vrem să finanţăm noi, dăm banii, îi transferăm la centrala CFR şi ei organizează procedura”, a explicat primarul Creţu.

         Potrivit acestuia, o primă solicitare a fost transmisă către CFR în 11 ianuarie 2016, primind un răspuns în 26 ianuarie 2016, prin care s-a comunicat că „la nivel de încadrare a trecerii respective, cu numărul de trenuri care circulă şi cu importanţa drumului care traversează linia, marcajul cu semne de  circulaţie este suficient”a precizat primarul municipiului. 

"În anul2 016, Regionala CFR Cluj a avut bani pentru a realiza mai multe semnalizări, inclusiv cea de la Viişoara. A organizat licitaţia, s-a prezentat o singură firmă, care a dat o sumă mai mare şi a fost anulată licitaţia. În 2017, am făcut intervenţia la Minister şi finanţează ei”,

         În context, preşedintele Consiliului Judeţean a spus că probleme sunt şi pe DN 17, drumul european 58, unde sunt trei treceri nesemnalizate cu bariere sau semne acustice/luminoase. „La Viişoara e un lucru mai uşor rezolvabil pentru că este în gestiunea SNCFR. Pe partea cealaltă avem concesionată calea ferată unui operator privat şi nu ai pârghii să te duci atât timp cât el îndeplineşte condiţiile legale. Eu, văzând ce s-a întâmplat, am vorbit cu ministrul Transporturilor, pentru că sunt câteva mii de astfel de situaţii unde se întâmplă foarte multe accidente. Am primit promisiunea că-i va chema pe cei care au concesionată calea ferată să facă aceste semnalizări. (...) Este evident că trebuie găsite soluţii”, a comentat preşedintele Radu Moldovan. Acesta a precizat că, în varianta optimă, vor fi găsite soluţii la Viişoara şi pe str. Lucian Blaga, dar rămân probleme la trecerile de la Apollo, la Lamă, sau cele de pe drumul european.

Comentarii

07/06/17 14:22
vizitator

In imaginea prezentata, Raducu si Cretu stau ca doi popândăi depăsiti de situatie. Cele doua tragedii feroviare, din decembrie-2015 si cea de acum cateva zile , puteau fi prevenite daca montarea unei bariere la trecerea peste calea ferată din Viisoara era făcută imediat dupa darea in folosintă a primelor blocuri sociale din zonă. Numai că primarul Cretu in loc sa se ocupe de treburi serioase ale orasului, avea mintea blocata cu tot felul de găinării, precum mulaje de struti, mere de plastic sau ouă gigant care consumă banul public si nu servesc la nimic. Cel putin dacă dupa prima tragedie din decembrie 2015 s-ar fi montat o barieră , putea fi evitata cea de la inceputul lunii inie, 2017. Un vechi proverb spune ca “inteleptul invata din greselile altora, desteptul invata din greselile proprii, iar prostul nu invata niciodata.” Primarul Cretu se afla in cea din urma situatie.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5