Autostrada Nordului

Preşedintele CJ, Radu Moldovan: Bistriţa-Năsăud nu descarcă trafic de autostradă. Susţin variantele idealiste, dar sunt realist

Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a precizat, din capul locului, că va parafa acest Memoriu care va fi înaintat Guvernului, însă rămâne sceptic în privinţa şanselor de materializare. Radu Moldovan a menţionat că în 2006, atunci când a fost „prinsă” în lege această variantă de autostradă, era deputat, dar în 9 ani nu s-a întâmplat nimic, dar absolut nimic referitor la acest subiect.

         „Am fost trecuţi într-un material şi nu s-a mai făcut nici măcar un pas. Cineva, de undeva, măcar să facă nişte măsurători sau să exprime o poziţie.

         În 2013, în timpul Guvernului USL, a existat o dezbatere privind Master Planul de Transport, iar la discuţiile de acolo, între grupurile parlamentare şi reprezentanţii administraţiei locale – era ministrul Şova – am pus o autostradă care să lege Nordul.

         În etapa următoare au început discuţiile tehnice, cu specialişti de la Ministerul Transporturilor, cu firme de consultanţă şi Comisia Europeană. Moldova, integrală, şi mă refer şi la judeţul Suceava, au luat decizia să sprijine varianta Iaşi – Târgu Mureş, autostradă pe care o regăsiţi în Master Plan. Noi, ca judeţ, ieşeam din varianta aceasta. Am avut cu specialiştii de la Ministerul Transporturilor – pentru că am făcut 5-6 rânduri de adrese din partea CJ  prin care am solicitat să fim prinşi în Master Plan şi judeţul Bistriţa-Năsăud să aibă un tronson adiacent în vecinătatea municipiului.

Toate explicaţiile tehnice au fost că, în condiţiile în care toată Moldova se duce în altă direcţie,  judeţul Bistriţa-Năsăud nu descarcă trafic de autostradă şi că niciodată nu va fi solvabilă pentru finanţare de către Uniunea Europeană”, a explicat preşedintele Moldovan.

           Acesta a menţionat că un mare câştig pentru judeţ, în acest Master Plan îl constituie drumul expres Bistriţa-Dej, dar şi includerea la finanţare a modernizărilor DN 17C şi DN 17D.

         „Susţin variantele idealiste, şi eu voi semna Memoriul, sunt de acord să facem ce vreţi dumneavoastră, în schimb eu sunt realist. Demersurile noastre de astăzi sunt extraordinare, dar nu ştiu ce şanse au şi, de obicei, nu-mi place să mă angajez la lucruri care nu prea au şanse de reuşită. (...).

         Nu sunt nici demagog, nici populist. După ce porcu-i mort, e şi îngropat, faci conferinţă de presă, aduci nişte planşe şi începem să ne dăm de pământ cu Autostrada Nordului. Ar trebui să spunem oamenilor realităţi, nu să ne mai facem imagine.

         Avem în Master Planul de Transport drum expres Bistriţa-Dej, care se intersectează cu drumul expres care vine de la Petea – Satu Mare – Baia Mare.

         După 2020, va trebuie să găsim soluţii pentru alt drum expres care să ne lege în zona Reghin de cealaltă autostradă”, a adăugat Radu Moldovan.

         Potrivit acestuia, în urma discuţiilor avute cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, au fost propuse două variante pentru acest drum expres – Bistriţa – Dej, în urma consultării cu primarii de pe traseu. „O variantă, în stânga DN 17, între calea ferată şi Someş, care pleacă din zona Parcului Industrial de la Sărata, şi o alta, care e un traseu desenat pe hartă, undeva din Autostrada Nordului, mai exact de la Cepari, prin dreapta DN 17, până în zona Dejului”, a menţionat preşedintele CJ, spunând că investiţia este una finanţabilă şi realizabilă în acest exerciţiu financiar.

         În ceea ce priveşte DN 17C şi DN 17D, două firme de profil  elaborează documentaţiile tehnice, care ar urma să fie predate în termen de 90 zile. „Voi face în continuare,  împreună cu domnul prefect şi cu oricine doreşte, demersurile necesare ca în momentul când va fi deschis POS Transport să putem semna contractele de finanţare şi să trecem la lucrările efective”, a concluzionat Radu Moldovan.

Comentarii

03/03/15 14:33
Vizitator

„Ma duc sa-mi caut de munca, da Doamne sa nu gasesc!” Cam asa gandeste si chelnerul Raducu in legatura cu Autostrada Nordului. El a precizat ca sustine demersul parlamentarilor liberali dar a menţionat că sunt şanse mici ca Autostrada Nordului să mai fie cuprinsă în actualul Master Plan de Transport. Intr-adevar, initiative de genul acesta nu au sanse daca sunt izolate. Normal ar fi ca toate judetele afectate de Autostrada Nordului sa faca un demers comun care sa aiba forta necesara de a fi luat in considerare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5