În Bistriţa-Năsăud,

Peste 70% din apelurile la 112 sunt false

În perioada iulie-septembrie, în Bistriţa-Năsăud, la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite 45.898 apeluri, potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Din nefericire, doar 29,81% dintre aceste apeluri au fost reale şi 70,19% false.

Atunci când oamenii au sunat ”pe bune” la 112, apelurile acestora au fost transferate în proporţie de 57,7% către Ambulanţă, iar într-un sfert din cazuri către Poliţie. Pentru pompieri (şi SMURD) au fost doar 15% din apelurile de urgenţă, în timp pentru Jandarmerie au fost doar 2% din totalul apelurilor la 112.

„Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, un cetăţean a fost sancţionat conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112”, precizează colonelul Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS.

Potrivit aceleiaşi surse, multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Mai mult, bistriţenii solicită informaţii despre numere de telefon, cer „legătura” cu diverse instituţii sau persoane publice ori solicită sfaturi medicale.

„Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevărat o urgenţă!”, menţionează col. Adrian Fulea, încercând să educe, cât se mai poate, opinia publică.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5