Pe drum de fier
Ziua de 24 februarie 2015, mi-am petrecut-o într-o călătorie imaginară pe drumul de fier,în aula Universităţii Tehnice din Cluj ,Facultatea de Automatică şi Calculatoare ,unde şi-au dat întâlnire în jur de 80 călători ,invitaţi de a se urca în vagoane de către inginerul GHEORGHE DAIAN ,care a adus în discuţie tema ;Sistem de informare şi monitorizare pentru traficul feroviar ,teza sa de doctorat,o temă de actualitate şi totodată de strictă necesitate.
Alături de noi, în călătoria pe drumul de fier s-au angajat şi cei 5 specialişti ,membrii ai comisiei de acordare a acestui titlu ştiinţific în următoarea componenţă;prof.univ.dr.ing.Honoriu Vălean,preşedinte,prof.univ.dr.ing.Tiberiu Leţia,prof.univ.dr.Ioan Silea,prof.univ. dr.ing.Adina Aştilean de la Universitatea clujeană şi încă doi specialişti ce au călătorit pe drumul de fier de la Timişoara şi Craiova prof .univ.dr. ing. Ioan Silea şi Emil Petre ,care au acordat calificativul maxim şi titlul de doctor în ştiinţe rudeniei mele de la Cluj,de la Regionala CFR,despre care am scris acum cîţiva ani pentru interesul depus in informatizarea staţiilor CFR de pe Valea Someşului.
Drumul de fier ,aşa cum se desprinde din tema expusă , reprezintă o prioritate în reţeaua transporturilor cu un rol sporit în viitor în contextul modernizării reţelelor de cale ferată la nivel european şi global, beneficiind de tehnologii moderne ,calitate şi deplină performanţă şi siguranţă pe calea ferată.S-au lansat strategii de informare şi monitorizare cu alarmare care să asigure un grad de siguranţă ridicat în transportul feroviar.Din cerecetările intreprinse de tânarul doctor în domeniul transporturilor cât şi din opiniile invitaţilor se încearcă ca drumul de fier să constituie o prioritate atât pentru călători cât şi o stimulare a sistemului economic şi comercial.
Cuvântul meu o fost un sistem de alarmă pentru mai marii transporturilor de a înceta politica de fărămiţare şi distrugere voită a Societăţilor Naţionale de Transport Feroviar ,să nu-l falimentăm şi -apoi să-l vindem la preţ redus.Să nu uităm că transportul pe drum de fier este cel mai sigur şi mai puţin poluant,care a rezistat şi rezistă în situaţii critice de climă,fenomene naturale sau război .Profitând de prezenţa unor persoane de decizie de la Bucureşti am arătat şi situaţia jalnică a staţiilor CFR cît şi suspendarea unor trenuri şi chiar a unor căi ferate ,exemplificând calea ferată de pe ruta Ilva Mică-Rodna unde nici trenul privat nu are permisiunea de a circula cu toate că a fost util şi bine venit pe această rută cu bogate tradiţii .feroviare
Drumul de fier este un vectore de dezvoltare economică care prin procesele de reabilitare şi modernizare a crea noi locuri de muncă şi totodată va descongestiona traficul rutier.
Citiţi şi:
- CU GHEZĂȘUL PE VALEA ILVELOR
- CFR: Întrerupere temporară a traficului pe segmentul feroviar Vatra Dornei – Năsăud din cauza căderilor de copaci! Călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto!
- Un automotor a deraiat între Mărişelu şi Domneşti. Două trenuri anulate, se caută rute alternative
- Modernizarea gării din Năsăud
- Circulaţia feroviară a fost reluată pe magistrala 400. Trenul deraiat între Sărăţel şi Domneşti, repus pe şine
Adaugă comentariu nou