„Noi îl vrem pe Cuza domn!” – au strigat către Divan elevii școlii din Tureac

Profesor Ștefan Sălăgean, Școala Gimnazială Tureac

Vineri, s-a desfășurat concursul tematic „Când l-au ales pe Cuza domn”, organizat pentru a marca împlinirea a 157 de ani de la Unirea Principatelor Române. Concursul a avut loc la Centrul German – Casa Argintarului, fiind organizat, la inițiativa d-nei inspector Lavinia Moldovan, de către Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și Asociația Profesorilor de Istorie din România, filiala Bistrița-Năsăud.

Concursul a constat în trei probe: prezentarea unei personalități implicată în realizarea Unirii Principatelor Române; un moment artistic dedicat evenimentului: cântec, poezie sau scenetă; și la final un test grilă, având ca temă – Cuza: reformele și modernizarea României, test realizat pe baza unor materiale informative puse la dispoziția profesorilor coordonatori la înscrierea în concurs, de către d-na inspector Lavinia Moldovan.

În concurs s-au înscris un număr de șapte echipaje – un echipaj fiind compus din maxim 3 elevi din ciclul gimnazial: de la Liceul cu Program Sportiv Bistrița, Liceul de Muzică „Tudor Jarda”, Colegiul Național „Andrei Mureșanu”, Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Școala Gimnazială Nr. 4, Școala Gimnazială „Lucian Blaga” și de la Școala Gimnazială Tureac.

La final, juriul, compus din istoricul Corneliu Gaiu, directorul Muzeului Județean Bistrița-Năsăud; profesorul Claudiu Șular, președintele Asociației Profesorilor de Istorie din România, filiala Bistrița-Năsăud; și Angelo Manea, inspector de specialitate în cadrul ISJ Bistrița-Năsăud, a acordat premiul I elevilor de la Școala Gimnazială Tureac, premiul al II-lea elevilor de la Liceul de Muzică „Tudor Jarda” și premiul al III-lea elevilor de la Colegiul Național „Andrei Mureșanu”, iar celelalte echipaje au primit mențiuni.

Echipajul Școlii Gimnaziale Tureac, coordonat de profesorul de istorie Ștefan Sălăgean, a fost format din următorii 3 elevi din clasa a VII-a A: Ilieș Denisa Elena – o elevă cu rezultate excepționale la învățătură; Ilieș Florin – elev care în anul școlar 2014-2015 s-a remarcat prin următoarele rezultate: premiul III la Olimpiada de Educație Tehnologică, etapa județeană, din 21 februarie 2015 (după ce în anul școlar 2013-2014 fiind elev în clasa a V-a a obținut premiul II la Olimpiada de Educație Tehnologică, etapa județeană), sub coordonarea profesorul Ștefan Sălăgean; mențiune la concursul județean „Terra”, sub coordonarea prof. de geografie, Pop Vasile Viorel; și premiul al II-lea la Concursul Național: „Marin Preda – Pe urmele Moromeților”, sub coordonarea profesorului Ștefan Sălăgean, concurs desfășurat în data de 1 august 2015 în județul Teleorman, la Siliștea Gumești (echipajul a fost format din 4 elevi, iar deplasarea s-a făcut cu mașina profesorului coordonator, pe cheltuiala acestuia, fără acordarea vreunui sprijin financiar din partea școlii). (Tot elevul Ilieș Florin a participat și la Semimaratonul Via Maria Theresia organizat de Tășuleasa Social  în data de 8 august 2015 și a încheiat cursa de 21 de km în primi zece concurenți la categoria sa de vârstă, 18-29 ani. Ca urmare a atâtor rezultate strălucite elevul a fost recompensat în toamna anului 2015 cu o bicicletă mountain-bike nou-nouță, donată de Maros Bike Cluj-Napoca); și eleva Resvanță Andreea Daniela – elevă care dă dovadă de o purtare deosebită, exemplară.

În încheiere doresc să felicit pe toți elevii care au participat la concurs și pe cadrele didactice care i-au coordonat; felicit de asemenea pe organizatori pentru că s-au gândit la un astfel de concurs și o astfel de inițiativă ar fi bine venită în fiecare lună – cred eu, iar dragilor mei elevi doresc să le mulțumesc pentru ambiția și simțul patriotic de care au dat dovadă în pregătirea lor pentru Concursul „Când l-au ales pe Cuza domn” și să nu uite niciodată, nici ei și nici alții care vor citi aceste rânduri vorbele lui Mihail Kogălniceanu, prietenul lui Cuza, rostite în discursurile din anii premergători Unirii Principatelor Române: „Unirea este cheia bolții fără de care s-ar prăbuși întreg edificiul românesc”, iar un popor care nu-și cunoaște istoria este asemănător cu o boltă fără stâlpii de susținere, de aceea cunoașterea și asumarea istoriei poporului român este o condiție sine qua non pe calea devenirii noastre ca personalități complexe și puternice, la fel cum afirma și Michel Foucault: „...cunoașterea înseamnă putere”.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5