Interviul zilei

IOAN TURC – directorul O.R.C. Bistriţa-Năsăud: „ROLUL SERVICIULUI PROPRIU DE ASISTENŢĂ SĂ CREASCĂ… SĂ RĂSPUNDEM OPTIM SOLICITĂRI

Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bistriţa-Năsăud are, din decembrie 2009, un nou director, în persoana d-lui IOAN TURC, de profesie jurist. Dialogul purtat cu domnia sa încearcă să aducă în prim plan preocupări în activitatea O.R.C. pentru „optimizarea” relaţiei acestuia cu oamenii de afaceri, cetăţeni, toţi cei care într-un fel sau altul apelează la serviciile Oficiului.

RĂSUNETUL: - Prin modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 116/2009, serviciile judecătorului delegat pe lângă O.R.C. au fost preluate de către directorul Oficiului. Care este raţiunea unei astfel de măsuri?

IOAN TURC: - S-a urmărit diminuarea unor blocaje existente în sistemul Registrului… fluidizarea operaţiunilor specifice.

R.: - Este o măsură pozitivă, inspirată?

I.T.: - Cu siguranţă, o măsură apreciată de către comercianţi, de către cei care lucrează în O.R.C. şi de către judecătorii înşişi… pentru că e o degrevare de sarcini, ca să spun aşa.

Însă, să reţinem că la Bistriţa a fost o colaborare instituţională impecabilă între O.R.C. şi judecători. Şi nici blocaje nu au existat la noi.

R.: - Dar directorul cum vede această „suplimentare” a atribuţiilor?

I.T.: - Este o solicitare şi în acelaşi timp şi o oportunitate, cu implicaţii binevenite în gestionarea activităţilor specifice.

R.: - Sunteţi noul conducător al unei instituţii care este şi ea nouă pentru dumneavoastră. Cum este la O.R.C.?

I.T.: - Am găsit o instituţie extrem de bine pusă la punct… din punctul de vedere al procedurilor, dar mai cu seamă datorită profesionalismului oamenilor.

R.: - Care este primul lucru pe care îl urmăreşte actualul director?

I.T.: - O relaţie impecabilă cu toţi cei care fac apel la serviciile noastre.

R.: - Şi care ar fi „secretul” acestei relaţii?

I.T.: - O atitudine deschisă, binevoitoare şi profesionistă faţă de cei care ni se adresează. Respectarea cu stricteţe a tuturor termenelor pentru operaţiunile efectuate de către Registru. Vizez, prin ceea ce spun, şi reducerea „birocraţiei”…

În această perioadă, din februarie începând, în vederea preluării operative a „bilanţurilor” am organizat 5 ghişee în care această activitate se efectuează concomitent, am crescut numărul de la 2 la 5.

Doresc ca rolul serviciului propriu de asistenţă (îndrumarea prealabilă şi de parcurs pentru toate tipurile de operaţiuni) să crească, astfel încât toţi cei care ni se adresează să primească o informare optimă, care să răspundă aşteptărilor acestora. Mă refer, de pildă, la: identificarea corectă a problemei solicitantului; îndrumarea pentru completarea corectă a cererii adresate Oficiului; consultanţa juridică; redactarea diferitelor tipuri de documente – acte constitutive, hotărâri şi decizii ale organismelor de conducere ale firmelor.

R.: - Referiţi-vă la obiective mai mari în activitatea O.N.R.C. care, evident, au impact în teritoriu.

I.T.: - Menţionez, în primul rând, un proiect aflat în derulare, respectiv, „reproiectarea întregului sistem informatic”, care este cu dublă finanţare: europeană şi naţională, în valoare de 17 milioane euro. Cel mai mare proiect de IT din România.

R.: - Şi Bistriţa-Năsăud ce vizează prin acest proiect?

I.T.: - Îmbunătăţirea substanţială a pachetului software şi implementarea unor aplicaţii informatice. Acest proiect a demarat în iulie 2009 şi va fi finalizat în anul următor.

Un alt proiect de anvergură se referă la constituirea „Buletinului electronic al societăţilor comerciale”, proiect în valoare de 7 milioane euro.

R.: - Care va fi impactul acestor proiecte naţionale pentru bistriţeni?

I.T.: - În acest moment, publicitatea la care sunt obligaţi comercianţii prin lege (constituire firmă, diferite tipuri de menţiuni – majorare de capital, hotărâri ale organismelor de conducere şi altele) sunt publicate în Monitorul Oficial al României – partea a IV-a.

Proiectul „Buletinul electronic” va înlocui publicitatea în M.O., realizând-o pe un „portal propriu”. Astfel, publicitatea va fi una reală şi cu cheltuieli mult mai mici pentru solicitant.

Un alt câştig va fi celeritatea publicităţii, se va face instantaneu şi nu în două săptămâni cât este termenul mediu prin M.O. Tot cu titlul de exemplificare: costul unei publicităţi, care ar fi de 100 lei în momentul de faţă, va fi redus la 10 lei în sistemul „buletin electronic”.

R.: - O.R.C. Bistriţa-Năsăud este reprezentat teritorial doar în municipiul reşedinţă de judeţ. Întrevedeţi o îmbunătăţire?

I.T.: - Deja am avut discuţii la nivelul conducerii O.N.R.C. pentru deschiderea unui „punct teritorial” al O.R.C. B-N la Năsăud. În întâmpinarea solicitărilor din această zonă. Proiect pe care doresc să-l realizăm împreună cu autorităţile locale.

R.: - Ce ne spune Registrul Comerţului despre fenomenul crizei?

I.T.: - Dacă luăm indicatorul „Înmatriculare societăţi”, în 2009 am înregistrat o scădere, faţă de 2008, cu circa 50%. Dacă în 2008 au fost înmatriculate 1251 societăţi comerciale, în 2009 au fost înmatriculare doar 628.

Aş menţiona însă un proces benefic, adică creşterea cu 222% a înmatriculării „persoanelor fizice” şi a „asociaţiilor familiale” în anul 2009 faţă de 2008.

R.: - Putem vorbi de o creştere conjuncturală sau de un „trend”?

I.T.: - Cel mai corect este să spunem că această creştere se datorează, pe de o parte, dorinţei agricultorilor de a fi beneficiari ai diferitelor tipuri de subvenţii, dar şi intenţiei multor oameni de a derula activităţi comerciale de mai mică amploare… Altfel spus, este o încercare a oamenilor de a răspunde la provocările crizei…

R.: - Putem constata că, în această situaţie, se reface numărul micilor întreprinzători, care se diminuase la un moment dat?...

I.T.: - Eu cred că mulţi oameni ameninţaţi de spectrul „şomajului” au ales această cale, a întreprinderii unor activităţi care să le asigure un venit pentru familiile lor. Lucru benefic din punct de vedere economic… social.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5