Ioan Oltean: Conducerea PNL BN nu e deloc încântată să cotizeze lunar 9.000 de lei, dar decizia politică trebuie respectată

Copreşedinţii PNL BN, Ioan Oltean şi Stelian Dolha, sunt puşi la plată serioasă pentru partid. În şedinţa Biroului Naţional a PNL s-a decis ca fiecare organizaţie judeţeană să achite lunar suma de 9.000 lei. “Am decis ca fiecare organizaţie PNL să contribuie cu 9.000 de lei lunar, ca să nu avem discuţii”, a spus Vasile Blaga, copreşedinte la nivel naţional al PNL.

Ioan Oltean, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că, atât el, cât şi Stelian Dolha, nu sunt deloc încântaţi de măsura în sine, dar decizia politică a partidului trebuie respectată.

"Săptămâna aceasta, s-a luat o decizie la nivel naţional prin care fiecare organizaţie judeţeană să contribuie lunar cu o sumă de 9.000 de lei pentru acoperirea cheltuielilor la nivel naţional. Nu e deloc plăcut ceea ce s-a întâmplat, noi doi (n.r. – şi copreşedintele PNL BN Stelian Dolha) nu suntem deloc încântaţi de măsura în sine, dar asta este. Decizia politică a partidului trebuie respectată şi vom vedea ce şi cum”, a afirmat deputatul PNL Ioan Oltean.

La întrebarea unui jurnalist de unde vor aduna suma aceasta de 9.000 de lei, Oltean a  spus că "de la membri, prin cotizaţii". "Avem cotizaţia de partid, minimum 3 lei/membru, vom vedea de aici încolo cum vom aduna această sumă, vom încerca să avem cât mai mulţi membri de partid, să avem cât mai multe cotizaţii”, a explicat copreşedintele PNL BN.

Oltean a mai spus că din 2016, campaniile electorale nu se vor mai face cu bannere, pixuri, brichete. Vor apela la mijloace moderne de susţinere a imaginii şi proiectelor candidaţilor, un rol important avându-l Facebookul şi campania "door to door".

"Până acum campaniile electorale au fost atipice. Aţi umblat mult prin Europa, am umblat şi eu, nicăieri nu am văzut atâtea bannere, atâtea afişe. Nu am văzut candidaţii umblând cu sacoşa cu pixurile, cu brichetele dându-le cetăţenilor. Va trebui să ne obişnuim să folosim mijloacele moderne ale susţinerii imaginii noastre şi ale proiectelor noastre electorale prin presă, prin întâlniri cu electoratul, fie prin formă de adunări, fie prin vizite din casă în casă (unul dintre cele mai eficiente mijloace e vizita la cetăţean, acasă), prin presa online şi prin Facebook. Nu o să ne mai vedeţi umblând cu portbagajele pline cu pixuri, pungi ş.a.m.d.

Cetăţenii vor trebui să se obişnuiască să nu ne mai pună întrebarea: ce îmi dai ca să te votez sau îmi dai prea puţin. Ce, pentru un ziar, pentru un pix, vrei să te votez? Va trebui să educăm şi candidaţii, şi electoratul, că altfel de campanie trebuie făcută şi altfel trebuie privită susţinerea unui candidat. La alegerile locale din 2016 nu veţi mai vedea bannere şi nici pungi cu pixuri şi cu brichete. Afişe vor mai fi, pentru că acestea sunt permise în limitele sumelor pe care le ai, în parametrii prevăzuţi în lege”, a declarat deputatul PNL Ioan Oltean.

Potrivit acestuia, prin modificările aduse finanţării campaniilor electorale se creează o ,,transparenţă, absolut totală”.

"Finanţarea campaniilor electorale şi a partidelor politice are mai multe surse: o dată sunt cotizaţiile, pe urmă sunt subvenţiile şi mai sunt contribuţiile proprii ale candidaţilor şi împrumuturile. Deci, există o transparenţă, absolut totală, prin actul normativ. Acum sunt prevederi mult exigente decât au fost până acum", a precizat copreşedintele PNL BN.

Întrebat cât l-a costat, personal, campania pentru alegerile parlamentare, Ioan Olteana răspuns: ,,Au trecut doi ani de atunci… (n.r.- râde). Era o campanie susţinută de partid pentru toţi candidaţii, deci nu am făcut, aici, o excepţie”.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5