Gabriel Lazany, manager SCJU Bistriţa: Timpii de aşteptare la UPU SMURD nu sunt daţi de lipsa de personal, ci de gravitatea cazurilor din momentul respectiv

Ec. Gabriel Lazany, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Bistriţa, crede că principalele nemulțumiri ale pacienților vizavi de Unitatea de Primiri Urgențe fac referire la timpii de așteptare, și nu la activitatea medicală. Potrivit acestuia, propunerea privind o linie de gardă suplimentară, cu medici de familie, pentru cazuri mai ușoare, nu a fost îmbrățișată de Ministerul Sănătății. Soluția ar fi redus considerabil perioada de așteptare de la UPU.

“La UPU, în ultimul an de zile, lucrurile au evoluat din bine în mai bine, a crescut numărul de personal în UPU, am ajuns ca de la doi medici pe tură să avem, în unele ture şi cinci medici. Pacienţii vin cu anumite fluctuaţii şi de multe ori, timpii de aşteptare sunt daţi nu de lipsa de personal, ci de gravitatea cazurilor care sunt în momentul respectiv în UPU.

          Nemulţumiri vor fi tot timpul pentru că nu poţi să nu ai nemulţumiri. Pe la spital trec foarte mulţi pacienţi. În UPU trec undeva între 55.000 şi 60.000 de pacienţi pe an. Nu poţi să-i mulţumeşti pe toţi. Întotdeauna cazurile cele mai nemulţumite sunt cazurile care aşteaptă cel mai mult. Cele mai multe nemulţumiri sunt de la pacienţii cu timpi de aşteptare lungi. Nemulţumiri din punct de vedere medical să ştiţi că nu avem şi nu cred că am avut. În marea lor majoritate reclamă timpii de aşteptare”, a declarat Gabriel Lazany, în cadrul unei conferințe de presă.

Managerul SCJU Bistrița a explicat și propunerea pentru o modificare legislativă în vederea îmbunătățirii activității din UPU SMURD.

“Timpii de aşteptare cei mai lungi sunt pe codurile alb şi albastru,  pacienţii care în triaj s-a văzut că au lucruri minore. Ei sunt puşi în aşteptare. Statistic vorbind, undeva la 70% din cazurile care se prezintă în UPU sunt nonurgenţe din punct de vedere al medicului urgentist, şi subliniez acest lucru, nu al pacientului. Problema pacientului este întotdeauna urgentă. Şi atunci, mare parte din acele probleme s-ar putea rezolva în prespital, prin intermediul cabinetelor de medicină de familie sau al cabinetelor de specialitate din policlinică.

Am înaintat următoarea propunere: pentru că aceste centre de permanenţă multe dintre ele s-au dovedit ineficiente, cel puţin la Bistriţa, de când s-a deschis Centrul de Permanenţă, nu a scăzut deloc adresabilitatea în UPU. Am zis să vină medicii de familie să dubleze linia de gardă în UPU şi să facem o linie de gardă de medicină de familie strict pe codul alb şi albastru. Adică, vine pacientul cu o problemă minoră, îl preia un medic de familie, îl vede şi, dacă cumva are nevoie de o supraopinie din partea unui medic specialist, intervine medicul urgentist. Din păcate, nu a îmbrăţişat nimeni această idee, care era bună nu doar pentru Bistriţa, ci pentru toată ţara. Eu cred că s-ar fi eliminat peste 80% din nemulţumirile de la UPU la nivel național”, a precizat Gabriel Lazany.   

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5