Dialog cu Alexandru Dreptate despre proiectul pentru educarea tinerilor cu privire la bullying

Proiectul „Jurnalistul adolescent”

Bullying-ul este un act comportamental repetat, îndreptat spre ranirea fizică sau mentală a unei persoane.

La sediul Centrului Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională, Bistriţa, s-au organizat două ateliere din cadrul proiectului Tăcând acţionezi împotriva ta, proiect realizat, coordonat şi implementat de elevii Alex Barteş, Emilia Petraş şi Alexandru Dreptate.

      Atelierele au presupus jocuri interactive, dezbateri, vizionare de scurt-metraje şi sesiuni de training susţinute de iniţiatorii proiectului şi de consilierii Cristina Harap şi Bianca Florea. Toate acestea au avut ca scop informarea şi educarea tinerilor cu privire la fenomenul bullying. Cei prezenţi au învăţat cum să prevină şi să amelioreze efectele acestuia.

     Pentru “Răsunetul”, unul dintre coordonatori, Alexandru Dreptate, elev al Colegiului Naţional “Liviu Rebreanu” ne-a oferit mai multe detalii despre acest proiect.

-Bună, Alex! Ce ne poţi spune despre acest proiect? Când a fost iniţiat?

Alexandru: - Proiectul a fost iniţiat în luna ianuarie a acestui an. Cu el am participat la un concurs organizat de Centrul pentru jurnalism independent unde, sub îndrumarea profesoarei Monica Halaszi, am reuşit să ieşim câştigători alături de alte două echipe din Botoşani, respectiv Babadag. El se numeşte Tăcând acţionezi împotriva ta, iar scopul este informarea şi sensibilizare tinerilor cu privire la fenomenul de bullying.

 - Care au fost principalele activităţi ale proiectului?

-A: Proiectul este foarte complex, iar activităţile principale ale acestuia au fost: organizarea de întâlniri cu elevi din zece licee bistriţene şi a două ateliere care au avut loc la sediul C.J.R.A.E. În cadrul acestor întâlniri au avut loc prezentări cu suport audio-vizual, şi anume prezentări PowerPoint, şi vizionare de scurt-metraje. De asemenea, elevii au avut ocazia să-şi împărtăşească experienţele personale cu privire la fenomenul de bullying, care urmează să fie consemnate şi folosite într-un ghid pentru prevenirea şi tratarea fenomenului bullying, ghid care la sfârşitul campaniei va fi publicat şi distribuit în toate şcolile.

- Aveţi planuri de viitor pentru a educa şi implica mai mulţi tineri în ceea ce aţi iniţiat?

- Da, având în vedere că proiectul a avut un impact foarte mare şi prin acesta am reuşit să implicăm elevi de liceu pe care ne bazăm să continue campania de informare şi educare a altor tineri cu privire la acest fenomen. De asemnea, am fost rugaţi de diferite instituţii, şcoli şi profesori să facem astfel de prezentări şi elevilor de gimnaziu pentru că problema asta apare încă din clasele primare. Ne mai propunem să obţinem o zi la nivelul judeţului, Ziua Anti-bullying-ului, care să fie în 4 aprilie, în care profesori, consilieri sau psihologi să desfăşoare anumite activităţi prin care elevii să înveţe cum să prevină sau să combată acest fenomen.

- Aţi observat vreun efect semnificativ produs de aceste acţiuni asupra grupului ţintă?

- Da, efectul a fost vizibil deoarece la toate întâlniri au existat tineri care s-au afirmat şi au povestit situaţii în care au fost agresor, victimă sau martor. Aceştia s-au bucurat că au aflat mai multe informaţii referitoare la acest subiect pentru ca majoritatea nu îl recunoşteau până atunci şi astfel au reuşit să-şi schimbe perspectiva şi modul de a acţiona într-o asemenea situaţie. Am reuşit astfel să atragem numeroşi tineri determinaţi să se implici activ în combaterea tuturor tipurilor de agresiune prezentate, pentru a susţine campania în mod neoficial chiar şi după încheierea proiectului propriu-zis.

-Îţi mulţumim pentru timpul acordat. Mult succes în continuare.

- Vă mulţumesc.

Iulia Vălean, Ana-Maria Naroş, Patricia Schone

Clasa a XI-a F

Colegiul Naţional “Liviu Rebreanu”

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5