De Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, comisarii bistriţeni sunt alături de liceenii din Sângeorz Băi

În acest an de  Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor comisarii bistriţeni vor fi alături de elevii Liceului Teoretic ”Solomon Haliţă” din Sângeorz-Băi, pentru o dezbatere proactivă privind  Drepturile consumatorilor în era digitală.

„Acum  de 15 Martie, de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, noi cei din Comisariatul Judeţean Bistriţa-Năsăud vă dorim să aveţi parte numai de produse şi servicii  sigure, să puteţi alege în cunoştinţă de cauză din variată gama ce vi se oferă zi de zi pe piaţă, să nu aveţi niciodată parte de un comportament sau o practică  incorectă a profesioniştilor, să vă fie respectate drepturile fundamentale ale consumatorilor!

În caz că totuşi vi se întâmplă, vă puteţi adresa zilnic la sediul nostru din Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1 între orele 9 - 14  sau la telefon  0263.211681;  fax 0263.219898 şi permanent pe site-ul www. anpc.gov.ro la reclamaţii online”, anunţă comisarul şef adjunct Dina Suciu.

***

Ordonanţa nr. 18/1992 reprezintă actul de naştere al instituţiei care acţionează pentru realizarea strategiei politicii şi a obiectivelor guvernamentale în domeniul protecţiei vieţii, sănătăţii şi securităţii consumatorilor, precum şi al intereselor legitime ale acestora în ţara noastră.  De-a lungul anilor, OPC a căpătat în conştiinţa publică, pe lângă calitatea de apărător al drepturilor oricărui consumator, o responsabilitate în plus, şi anume aceea de sursă permanentă de sfaturi în achiziţia de bunuri alimentare, nealimentare sau la încheierea contractelor pentru diverse prestări de servicii.

Un nou context de funcţionare este stabilit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 2/2001, care reglementează înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.

Cu acest prilej, în toate actele normative în vigoare s-a înlocuit denumirea de “Oficiu pentru Protecţia Consumatorilor – OPC ” cu  “Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – ANPC ”.
 

II. DREPTURILE FUNDAMENTALE ALE CONSUMATORILOR


Pentru noi cei ce suntem în slujba consumatorilor, informarea corectă, completă şi  precisă,  transparenta şi comunicarea sunt câteva elemente care pot aduce o nouă viziune asupra perspectivei relaţiei dintre consumator şi profesionist.

Ne vom preocupa permanent pentru  drepturi fundamentale ale consumatorilor, câştigate de-a lungul timpului şi recunoscute pe plan mondial încă din anul 1962:

·        dreptul la securitate, 

·        dreptul la informare,

·        dreptul de a alege produse şi servicii,

dreptul la despăgubire,

 
Vom sprijini consumatorii în demersurile lor atunci când le sunt afectate drepturile, astfel încât alegerea unui produs sau prestarea unui serviciu  să fie făcută în urma informaţiilor corecte şi complete primate de la profesionişti. Campaniile de informare şi educare a consumatorului pe diferite domenii de activitate vor continua pe tot parcursul anului,  pentru că un consumator informat, educat are nevoie de servicii şi produse sigure, care nu vor pune în pericol viaţa, securitate sau nu vor afecta interesul economic al  consumatorului .

Pornind de la aceste principii linii directoare, adăugând abordarea pro-consumator suntem  convinşi că vom asista la o îmbunătăţire a relaţiei consumator - profesionist, dar şi la scăderea numărului de reclamaţii.

 

*** 
Am parcurs un drum lung până acum şi cred că putem găsi soluţiile necesare pentru o relaţie responsabilă, echitabilă, transparentă între consumator şi profesionist. Comunicarea  dintre  consumator, profesionist şi noi,  trebuie să fie permanent conectată la realităţile din piaţă.

Toate acestea au un singur scop, acela de a  asigura un înalt grad de protecţie, astfel încât consumatorii să aibă încredere în produsele şi serviciile oferite.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5