Atelier de scriere creativă pentru copii, părinţi, bunici şi alte neamuri...

De ziua lui Andersen şi-a cărţii pentru copii, în cadrul săptămânii „Să fii mai bun/ să ştii mai multe”, s-a desfăşurat la Palat a doua ediţie a atelierului de teatru/ creaţie literară pentru toate vârstele. Titlul temei, „Călătoriile din balansoar”, a fost împrumutat de la Mircea Opriţă, scriitor cu care elevii bistriţeni au planificat o întâlnire, în colaborare cu Biblioteca Judeţeană BN, pe la mijlocul lunii mai. Au participat 20 de membri – familia Biancăi Borş, a lui Teodor şi Mihnea Encean, a Georgianei Suciu, a Ioanei Ilinca Moldovan, a Luanei şi a lui Emanuel Dumitreana, a Alexiei Bodea, a Veronicăi Tok, a Ioanei, Mariei şi Alexandrei Bălan, fiecare, în preambul, comunicând aspecte inedite despre copilăria sa, apropierea de carte, oportunităţile şi riscurile acestui timp, din perspectiva lecturii.
Un scurt exerciţiu de dezgheţ – coloane de rime pornite de la cuvântul „balansoar”... Începutul unora dintre cele 13 poezii ample ale cărţii pe rol de Mircea Opriţă a constituit plaja şi pentru alte provocări. Familiile creative trebuiau să găsească replici concludente pentru mesajul inserat până la primul sau al doilea semn de punctuaţie final, apoi să construiască formularea temei pe baza ideii generale „călătoriile din balansoar” + alţi termeni din lista de rime. 7 minute, pe timpul savurării unei bomboane, fiecare membru al cercului lucra independent pe cerinţa creată, schiţa, desena, după care elevi, părinţi, mătuşi încercau să găsească legături interesante între ideile fiecăruia din echipă, încropind împreună un traseu imaginar, oarecum comun, contrastele nefiind excluse, dând un plus de farmec şi de provocare.
În etapa de dezbatere/ evaluare, fiecare familie trebuia să prezinte pe scenă, artistic, produsul literar comun, dovedind ingeniozitate. După mărturisirea coordonatoarei acestui cerc de teatru/ creaţie mai altfel, Ionela-Silvia Nuşfelean, s-a sesizat luarea jocului fanteziei în foarte serios, constituindu-se într-un fel de preambul al atelierelor de scriere creatoare organizate în familie. Părinţii/ mătuşi au putut sesiza care sunt etapele unei activităţi specifice, au făcut recomandări de lectură, au împărtăşit din culisele scenei literare de acasă, şi-au exprimat opinii, aprecieri, aşteptări. De asemenea foarte important – au scris, cu dezinvoltură, folosind acest mijloc de exprimare al emoţiilor, al viziunii asupra temei ca un fel de terapie. Elevii au fost foarte motivaţi/ implicaţi în tot demersul, încântaţi de interesul acordat de ceilalţi membri ai familiei literaturii în general şi scrisului lor în special, încântaţi şi de atmosfera creată – ne jucăm împreună, învăţând. Atmosfera a fost una vie, antrenantă, s-a empatizat mult, fiecare încercând să înţeleagă mai mult sensibilitatea fiecăruia, etapa de vârstă şi de creaţie a celuilalt.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5