Art Forest – Experiment – 2008

În perioada 20-30 august 2008, la Sângeorz-Băi, a avut loc simpozionul de artă în peisaj (land-art) Art Forest-Experiment organizat de către artistul plastic Maxim Dumitraş, directorul Muzeului de Artă Comparată din Sângeorz-Băi. Simpozionul a fost finanţat de către Ministerul Culturii în colaborare cu Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud, Primăria şi Consiliul Local Sângeorz-Băi şi Pizzeria „Tonight”.

Proiectul „ART FOREST” experiment a fost extraordinara idee a artistului Maxim Dumitraş şi, constituie o acţiune concepută de a se desfăşura pe o perioadă de şapte ani, în localitatea Sângeorz-Băi, anul acesta fiind anul primei etape al acestui formidabil proiect. De aceea, cred, pentru marea importanţă dată acestui proiect, au fost invitaţi să participe, pe lângă artişti de seamă autohtoni, şi alţi artişti de prestigiu din alte ţări. Astfel, am putut admira lucrări ale diferiţilor artişti plastici din Franţa – Leonard Rachita sau Nicolae Fleissing, dar şi ale artistului egiptean Ehab Ellaban. Printre lucrările artiştilor plastici români s-au putut observa lucrări foarte interesante şi inedite executate cu multă măiestrie şi acurateţe. La acest proiect au participat şi artiştii plastici: Vasile Raţă, Bonat Adela, Ungureanu Raluca, Budeş Ernest, Monica Murariu, Emil Dumitraş, Bianca Boeroiu, Gheorghe Marcu şi Tudor Mihail.

Artiştii au beneficiat, spre a-şi demonstra măiestria, de o plantaţie de mesteceni tineri într-un peisaj mirific situată la o depărtare de 1,4 km de centrul oraşului. Mestecănişul este plantat pe o suprafaţă de 2 ha şi reprezintă oferta minunată de a interveni benefic în peisaj. Acest lucru a început şi a avut un început încântător, el fiind finalizat abia peste 7 ani.

Sarcina primordială a artistului va fi aceea de a identifica un numitor comun între vegetal, organic (lemn, lut, paie) şi alte materiale, de la obiecte ready-made la elemente din registrul propriu de creaţie. Rezultatul – forma hibrid – aflat la graniţa dintre vegetal şi artificial se vrea încadrat într-un ambient de dimensiuni estetice, într-un discurs vizual coerent.

Ineditul se profilează atât în libertatea de expresie de care dispun artiştii, cât şi în procesul pe care obiectul artistic rezultat îl va parcurge în timp. Cu atât mai importantă va fi grija esenţială ca manieră de intervenţie să nu fie una de agresare ci, dimpotrivă, una ecologică.

Pe întreaga desfăşurare a proiectului se va avea în vedere iniţierea în tradiţia specific locului cu dominantele spirituale majore şi dialogul intercultural în plan artistico-social, care să se intuiască perspectiva culturală a acestui loc.

Pop Gh. Scuturici, în colaborare cu Muzeul de Artă Comparată

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5