Andrei Moldovan, critica în actualitate

Eveniment la Casa Cărţii “N. Steinhardt”. Consiliul Judeţean, Centrul Judeţean pentru Cultură, Societatea Scriitorilor Bistriţa-Năsăud au contribuit la lansarea cărţilor “Mâhnirile limbii române” (Editura “Limes”) şi “Poeţi români de azi. Alte erezii” (Editura “ Casa Cărţii de Ştiinţă”) ale preşedintelui SSBN Andrei Moldovan.
Moderatorul evenimentului Virgil Raţiu a fost primul care a vorbit despre critica lui Andrei Moldovan, recunoscută la nivel naţional. Scriitorii Mircea Seleuşeanu, Olimpiu Nuşfelean, Ioan Pintea au vorbit despre metoda critică a lui Moldovan, omologată, recunoscută, Al. Cistelecan aşezându-l printre criticii importanţi de azi.
„Mâhnirile Limbii Române” cuprinde 33 texte, mare parte din rubrica „Suferinţele Limbii Române” care a fost inserată în „Tribuna învăţământului” din 2005. Volumul se adresează în primul rând tinerilor care caută în fel şi chip o armonie a propriei lor existenţe, fără ca noi, în agitaţia cotidiană a unui tot mai neliniştitor dinamism al vieţii, să avem totdeauna răgazul necesar să observăm şi să le stăm aproape. Sunt prezentate greşelile pe care le facem zilnic, intrând uneori în penibil, fără să ne dăm seama de acest lucru. Andrei Moldovan propune, prin această carte, un îndreptar care ar putea fi folosit prin exemplele care le deţine ca auxiliar la catedra de Limba şi Literatura Română.
Volumul „Poeţi români de azi. Alte erezii” cercetează manifestările literare care au produs mutaţii estetice esenţiale. În volum sunt incluşi o seamă de poeţi care au constituit un reper la intrarea în anii ’90, prin atitudinea lor: Mircea Dinescu, Ana Blandiana, dar şi optzeciştii Ion Mureşan, Mircea Petean, Daniel Corbu, Gheorghe Izbăşescu. Cartea este o imagine asupra poeziei noastre de azi, ca peisaj liric, în care coexistă tendinţe diferite, generaţii diferite, valori diferite, cu convingerea autorului că nicio grupare nu poate confisca peisajul. O carte în care, precum într-o expediţie de ani de zile, criticul reuşeşte să aducă anumite clarificări în ceea ce priveşte poeticul, fiind, dacă vreţi, un curs pentru noi, cei pasionaţi de poezie. Un adevărat discurs despre poezia de azi, o oglindă lirică.