10 soluții ca să ții mai ușor gestiunea unui magazin

Rapiditatea și simplitatea desfășurării procesului de vânzare-cumpărare determină tot mai mulți antreprenori să-și îndrepte atenția spre o afacere în comerț. Fizic sau online, magazinele încearcă să identifice și să răspundă cât mai bine nevoilor clienților, dar și să-și gestioneze atent activitatea. Din punct de vedere fiscal și contabil, comerțul tradițional și cel digital se desfășoară după aceleași principii, așa că nevoia unei administrări facile se aplică ambelor sectoare. Zilnic, sunt înregistrate sute de tranzacții, de aceea este necesar să se pună accent pe gestionarea magazinului, mai ales dacă businessul este în creștere. Iată câteva soluții eficiente:

1.  Optează pentru gestiunea cantitativ-valorică

Spre deosebire de gestiunea global-valorică, aplicabilă doar pentru evidența mărfurilor și ambalajelor și utilizabilă, în special, în magazinele mici, cea cantitativ-valorică este potrivită atât unităților comerciale cât și depozitelor. Ea presupune o evidență mai amănunțită și poate fi utilizată pentru orice tip de stocuri, precum mărfuri, produse finite, materii prime, consumabile, obiecte de inventar etc. Înregistrarea intrărilor se face la preț de achiziție și prezintă avantajul că simplifică procedurile contabile în cazul schimbării prețului de vânzare.

2.  Folosește un soft de gestiune

Este o soluție modernă, ușor de utilizat și extrem de flexibilă și te va ajuta să automatizezi activitatea comercială. Gestionează magazinul tău cu ajutorul softului Freya Shop ca să fii mereu cu un pas în fața concurenței. Indiferent de tipul afacerii tale în vânzări, cu un astfel de soft beneficiezi de funcții fiscale, rapoarte detaliate, backoffice puternic sau monitorizarea stocurilor și integrarea cu alte soluții software și hardware.

3. Automatizează anumite taskuri

Dacă intenționezi să simplifici administrarea magazinului, gândește-te și la partea de automatizare. Gândește-te ce sarcini necesită foarte mult timp și, dacă ele pot fi realizate de un computer, accelerează procesul de automatizare. De pildă, pentru un magazin online, poți să integrezi un asistent virtual, un chatbot care să răspundă la întrebările simple ale clienților. În acest fel, nu vei mai pierde timpul răspunzând la prea multe e-mailuri.

4. Externalizează sarcinile consumatoare de timp

Ca să ții mai ușor gestiunea magazinului tău, poți lua în calcul externalizarea anumitor sarcini. Chiar dacă automatizarea unor taskuri te poate scuti de ceva muncă, încă ai multe de făcut. Apelarea la o firmă specializată pentru marketing sau administrarea resurselor umane, îți poate aduce o importantă economie de timp.

5. Angajează oameni bine pregătiți

Într-o afacere de vânzare este esențial să ai angajați buni, care să posede calități pentru a lucra în retail. Gestionarea unui magazin este mult mai simplă atunci când fiecare membru al echipei știe ce are de făcut și își îndeplinește sarcinile corect și la timp.

6. Monitorizează constant situația stocurilor

După cum bine știi, inventarul clasic este dificil de realizat și necesită foarte mult timp. În plus, pe parcursul acestei operațiuni, magazinul rămâne închis, lucru ce generează și o importantă pierdere de bani. Totuși, este esențial să fii la curent în permanență cu situația stocurilor. Dacă folosești un soft de gestiune, vei putea analiza non-stop situația și gestiona întreaga activitate fără efort.

7. Păstrează documentele în ordine

Toate documentele financiar-contabile, precum facturi fiscale, NIR-uri, avize etc, trebuie păstrate în ordine cronologică. În acest fel, vei putea să te organizezi mai bine și să ții sub control plățile, achizițiile, comenzile și produsele.

8.  Stabilește obiective clare și priorități

Este important să stabilești obiective zilnice și priorități pentru gestionarea facilă a magazinului. Sunt multe lucruri de făcut în fiecare zi, însă trebuie să știi care sunt prioritățile și cum poți obține în fiecare zi rezultatele dorite.

9.  Organizează-ți magazinul

Organizarea este esențială pentru afacerea ta. Fără îndoială, orice detaliu trebuie să fie atent gândit și fiecare lucru pus la locul lui. Indiferent dacă ai un magazin mic sau un depozit, organizează produsele într-o manieră cât mai strategică. Spre exemplu, creează categorii de mărfuri, etichetează rafturile și cutiile sau îmbunătățește modul în care sunt așezate produsele.

10. Folosește coduri de bare

Codurile de bare pot fi imprimate cu ușurință, chiar și cu ajutorul unor aparate de etichetat prețuri. Un astfel de sistem elimină eroarea umană, oferă economie de timp, dă posibilitatea unei inventarieri exacte și crește viteza în gestionarea activității.

 Ca să gestionezi cât mai ușor activitatea unui magazin, trebuie să fii mereu în căutarea unor modalități care să-ți simplifice munca. De asemenea, trebuie să ții pasul și cu inovațiile tehnologice și să integrezi în activitatea ta elemente menite să automatizeze sarcinile consumatoare de timp.

 Sursa foto: Unsplash 


 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5