Speranţe minoritare

Proiectul legii minorităţilor naţionale aducea multe deservicii populaţiei majoritare din această ţară, conducând, printre altele, la defavorizarea elevilor români in faţa celor minoritari şi la aplicarea unor principii anormale într-o societate democratică, precum cel al proporţionalităţii etnice. Nu aveam prea mari speranţe de la parlamentarii români din Camera Deputaţilor, dar iată ca totuşi, de data aceasta comisiile de specialitate au reuşit, in unele privinţe, să redea demnitatea populaţiei majoritare. Datorită art. 38, ali.1 si 2, putem spune că românii din zonele locuite majoritar de alte etnii, mai au o speranţă, in sensul că şcolile româneşti, indiferent de numărul de elevi nu se vor desfiinţa niciodată... În sfârşit războiul de 20 de ani dus de Liceul Marin Preda cu autorităţile din Odorheiu Secuiesc devine istorie..în favoarea celor care au solicitat dreptul normal şi firesc de a invaţa in limba română la ei acasă.

De asemenea, deputaţii au reuşit să excludă, pe jumătate, din lege oficializarea celor 20 de limbi ale minorităţilor naţionale, astfel incât notele nu se mai scriu bilingv în catalog, ci doar se pot comunica bilingv (art. art. 36, ali. 15). Şi principiul proporţionaliotăţii etnice a fost eliminat (minorităţile au dreptul la reprezentare in structurile de invăţământ, dar pe baza competenţei şi nu a apartenenţei la o etnii), fiind asigurată, in sfârşit, egalitatea majoritarilor cu minoritarii, in condiţiile in care toţi elevii României vor beneficia de gratuitatea cazării şi decontul transportului la şcoala...art. 36, alin. 7.

Cu toate aceste reglementari, principalele probleme ale proiectului legislativ (Istoria şi Geografia in limba minoritatilor şi studierea Limbii şi literaturii române după programe speciale) au rămas in picioare. Sperăm ca senatorii acestei ţări să analizeze cu maximă răspundere prevederile şi să conştientizeze că ele nu fac altceva decât să îndeparteze copiii majoritari de cei minoritari şi să ducă la autoizolare. Lucru susţinut de grupul minorităţilor naţionale din Camera Deputaţilor care a introdus special o prevedere prin care elevii minorităţilor pot studia atât româna, cât şi istoria şi geografia la fel ca elevii români - adică fără manuale speciale şi in limba statului român...De aici nu putem trage decât o singură concluzie: doar elevii unei minorităţi din cele 19 nu pot invăţa la fel ca toţi copiii acestei ţări...bineînţeles că este o concluzie care nu stă în picioare, ci, mai degrabă, doar politicienii unei singure etnii nu vor să înţeleagă nevoia de integrare in majoritate, ca unica formă de dezvoltare a acestei ţări. Domnilor senatori, vrem să vă mai aducem la cunoştinţă un singur lucru: să nu uitaţi faptul că niciodată o lege favorabilă minorităţilor naţionale nu a fost ulterior îngrădită de o alta lege...din contră, intotdeuna efectele ei au fost amplificate de alte şi alte legi favorabile. Întotdeauna se va găsi cineva care să ceară mai mult decât are in prezent. Dorim o lege a educaţiei in care toţi elevii României vor fi egali in drepturi şi vor avea parte de o educaţie echitabilă, care să le asigure şansa intrării în munca în orice colţ al României, şi nu doar intr-un judeţ sau altul...Suntem în Europa unită domnilor...în Europa egalităţilor de şanse!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5