Şoseaua de centură a Becleanului, inclusă în Masterplanul naţional

Recent a fost dată publicităţii varianta revizuită şi finală a Master - Planului General de Transport al României pe termen scurt, mediu şi lung.
Între priorităţile imediat următoare pentru variantele de ocolire şi şosele de centură, figurează, după efectuarea unor cercetări şi studii de specialitate şi realizarea şoselei de centură a oraşului Beclean, pe o listă cu alte 14 oraşe din România.
Lista priorităţilor pentru variante rutiere ocolitoare şi şosele de centură a fost finalizată după un punctaj strict, care a arătat cât de necesare sunt aceste proiecte în zonele respective pentru fluidizarea şi modernizarea traficului rutier. Studiul efectuat pe durata elaborării Modelului Naţional a generat volumul de trafic de „traversare” într-o anumită zonă (mai precis, numărul călătoriilor care nu au un punct de origine sau destinaţie în interiorul zonei respective). Ulterior s-au stabilit anumite valori limită, distinct pentru traficul de autoturisme şi respectiv pentru traficul vehiculelor de transport mărfuri (de 25% şi 50%). Locaţiile în care s-au înregistrat depăşiri ale acestor praguri au fost apoi supuse testărilor complete, prin procesele de modelare şi evaluare. Variantele care au trecut mai departe pentru realizarea viitoare a unor proiecte prin care să se construiască şosele de centură sau variante ocolitoare sunt paisprezece oraşe din România, între care şi oraşul Beclean. Lista completă este următoarea: Beclean, Zalău, Bistriţa, Sighişoara, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe, Râmnicu Vâlcea, Giurgiu, Vaslui, Bârlad, Slobozia, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc şi Mangalia. De asemenea, în alte localităţi din ţară variantele ocolitoare sau şoselele de centură vor fi realizate prin implementarea autostrăzilor şi a drumurilor Expres, fiind aprobată o listă de 15 drumuri Expres şi autostrăzi. Situaţia este prezentată în tabelul alăturat şi pe harta modernizării infrastructurii rutiere din România.
Şoseaua de centură pentru oraşul Beclean este cuprinsă deja şi în strategia locală de dezvoltare a oraşului Beclean, în strategia judeţeană de dezvoltare şi a A.R.D. – Nord – Vest , demersurile fiind făcute în aşa fel încât acest obiectiv să fie concretizat în următoarea etapă pe tipul de intervenţie Infrastructură mare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5