Şase cadre didactice din Salva, la Roma

        Prof. Vasilica Găzdac

                                                                                                                               Prof.Linul Crina

                                                                                                                               Prof.Codrea Maricuta

 

În  Roma - Italia s-a derulat evenimentul de formare de scurtă durată pentru profesori  din cadrul Proiectului Multilateral Erasmus+ („BRIDGING THEREE GENERATIONS:TIMELESS GAMES AND TOYS. LEGĂTURI ÎNTRE GENERAȚII- 2015-1-TR01-KA219-021800)  găzduit de către Școala Istituto Comprensivo,,Via Santi Savarino la care au participat șase cadre didactice din cadrul Şcolii Gimnaziale ,,Tiberiu Morariu” Salva, prof. Găzdac Vasilica, prof. Linul Crina, prof.Codrea Maricuta, prof.Cuceu  Luminița, prof.Martin Carmen si prof. Morariu Felicia.         

Din celelalte țări partenere implicate în cadrul proiectului au participat : Turcia-țara coordonatoare- 6 profesori ,Bulgaria-2 profesori, Franța- 3 profesori , Letonia- 2 profesori ,Norvegia-2 profesori , Irlanda de Nord ( UK )- 2 profesori ,Italia-10 profesori formându-se un grup de lucru de 33 de cadre didactice.

Evenimentul de formare  a avut scopul de a stabili planul de activități pentru cel de-al doilea an de proiect, de a prezenta activitățile derulate in primul an de proiect ( A9-Studiu de caz Top 10 jocuri comune din copilăria bunicilor si A10-Filmul cu interviurile bunicilor ) analiza feed-backurilor agențiilor nationale la rapoartele intermediare, planurile de diseminare pentru cel de-al doilea an de proiect, modalități de creștere a vizibilității proiectului și stabilirea planului de lucru la cel de-al doilea produs intelectual al proiectului Cartea cu jocuri tradiționale europene-material coordonat de echipa română. S-au purtat discuții despre integrarea în activitatea didactică a jocurilor tradiționale ,modalități de promovare atât in social-media cât și in cadrul instituțiilor de învățământ asociate  a metrialelor didactice concepute in primul an de proiect. S-a discutat despre site-ul, paginile de Facebook, Twitter, Twinspace-ul proiectului, colțul proiectului din fiecare școală parteneră şi modalităţile de gestionare  eficientă a acestora.

Prezentarile țărilor partenere  au avut ca scop  identificarea,  inventarierea şi actualizarea permanentă a jocurilor traditionale pentru copii, parinti si bunici, cu participarea specialiştilor;

·        Promovarea şi punerea în valoare a jocurilor prin organizarea de evenimente la nivel local, regional şi naţional si international;

·        Transmiterea în forme autentice a conţinuturilor specifice, prin sistemul de educaţie formală şi nonformală, şi prin mijloacele de informare în masă;

·        Crearea unor relaţii de colaborare între unităţile şcolare şi ONG-urile interesate în promovarea unei vieţi dinamice şi a tradiţiilor în vederea constituirii unei mase critice de amatori ai practicării jocurilor tradiţionale ca o alternativa la modalitatile existente de petrecere a timpului liber atat in plan cultural cat si in planul activitatilor sportive.

 Jocurile tradiţionale, jocurile colective in general, oferă copiilor ocazia de a socializa, interactiona intre ei, consuma energia, de a-si exprima nevoia de liberate și personalitatea

S-a  vizitat Școala primară, “Rosalba Carriera” unde s-a asistat la ceremonia de incepere a întâlnirii la care au luat parte oficialităţile locale  şi cadrele didactice . Au fost prezentate imnurile tuturor tarilor participante de fanfara politiei locale, iar elevii fiecarei clase au defilat fluturand drapelele tarilor partenere confectionate de ei. Dupa ceremonie s-au vizitat clasele cu multe materiale didactice (majoritatea  confecționate de copii), cu laboratoare si cu dascali foarte apropiati de copii. Am fost invitaţi să vizităm Gradinita “Fratii Grimm” si Scoala Primara “Santi Savarino”.Ne-au fost prezentati copiii români care invața in aceasta scoala (10 copii), copii ai caror parinti lucreaza in Roma. Din discutiile cu ei am putut observa: buna integrare a lor in clasele de elevi, vorbirea cursiva in limba italiana,  apropiati de profesori si foarte comunicativi. Am vizitat un centru de batrani unde am  interacţionat cu acestia și împreună am asistat la un program folcloric de muzica si dansuri care au reunit trei generatii: bunici, parinti si copii

Echipa de proiect  a participat împreună cu toţi partenerii din cadrul proiectului la vizita tematica de la muzeele Vaticanului ,Catedrala Sf. Petru , Coloseumului, Forumului Roman, Palatinului si Primariei orasului Roma,Via Apia, Catacombe, Piata Spaniei, Fantana di Trevi, Piata Navona. Adresam multumiri pe aceasta cale doamnelor Sas Ana si Simona Barla care au fost ghizi minunati si documentati in aceasta vizita tematică.

Formarea noastă în pedagogii și metodici inovative a constat în participarea la seminarul organizat la Universitatea Roma : “Valoarea educativă a jocurilor și dialogul între generații” – prof. universitar: Lucia Chiappetta Cajola. S-au discutat despre influenţa şi importanţa jocului în viaţa copilului ca activitate şi modalitate de restabilire a legăturii dintre generaţii. In urma studiilor facute s-a constatat ca jocul sta la baza dezvoltarii sociale a  moralităţii. Jocul reprezintă un sprijin temeinic pentru coeziunea socială. Joaca implică de multe ori râsul, care este un mecanism de unire foarte bun. Şi jocul fizic - în special sporturile de echipă care necesită coordonare - produce endorfine care ne conferă o stare de fericire În plus, sportul determină creşterea spiritului competitiv, oamenii îşi îmbunătăţesc efectiv propriile abilităţi atunci când urmăresc alte persoane jucându-se. Joaca este deopotriva o forma de deconectare dar si de stimulare.Prin joc, asemenea copiilor, aduțtii își pot hrăni imaginația, creativitatea, abilitățile de rezolvare a problemelor dar și starea de bine. Aptitudinile sociale sunt învățate atunci cănd în timpul jocului trebuie sa dăm sau să primim. In copilărie, in timpul jocului, copiii învață comunicarea verbală, non-verbală, ce înseamnă limitele, cooperarea și munca de echipă.

„Proiectele Erasmus + constituie instrumentul de promovare a valorilor tradiționale locale  si de reactualizare a conținuturilor educaționale  morale la vârstele timpurii  .Implicarea în aceste proiecte este o provocare continuă  atât pentru elevii nostrii, profesori, bunici pentru reconsiderarea rolului principal al spațiului școlii ca un spațiu deschis spre nevoile comunității. ( Prof. Cuceu Luminița- responsabil diseminare)

„Materialele didactice concepute in cadrul proiectului vor aduce un plus calității actului didactic derulat în cadrul instituției noastre iar schimburile de bune practici între partneri ne oferă posibilitatea de a intra in contact cu pedagogiile inovative si metodologii specifice cmpetențelor sec.XXI.( Prof. Carmen Martin-responsabil monitorizare și evaluare)

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus Plus, noul program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului.Toate informaţiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5