Linia verde. Reabilitări de străzi, piste de bicicliști, autobuze electrice în Bistrița, cu finanțare europeană de peste 10 milioane euro

Consiliul Local Bistriţa va dezbate astăz, în ședința ordinară, Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul de investiţii “Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”,  inclusiv indicatorii tehnico-economici.

Valoarea totală a investiţiei este de 58,694 milioane lei, din care construcţii şi montaj de peste 33 milioane lei. Proiectul va fi depus în vedrea finanțării prin POR 2014-2020, Axa prioritară 4 unde municipiul Bistrița are o alocare dedicată de circa 24 milioane euro.  

Investiţia vizează modernizarea reţelei de transport public, ce va utiliza mijloace de transport ecologice cu motor electric sau hibrid. Pe lângă crearea liniei de transport, se are în vedere modernizarea părţii carosabile şi a zonelor adiacente prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spaţiilor verzi, realizarea de piste de ciclişti. Proiectul implica, de asemenea, şi un spaţiu tehnic (autobaza) pentru autovehiculele care vor deservi linia verde, staţie de încărcare principală cu energie, dispecerat pentru managementul traficului.

         Traseul Liniei Verzi pornește din Unirea  - zona Hotel Sheriff și se finalizează în localitatea componentă Viişoara. Traseul include, la tur, pe o lungime de 10,2 kilimetri, DN17 - Calea Moldovei – Str. Grigore Bălan, Str. Bistricioarei, str. Piaţa Petru Rareş, str. Piaţa Unirii, str. Dornei, str. Piaţa Centală,  str. Gh. Şincai, Bd-ul. Independenţei, str. Strada Libertăţii, DN 17.

Traseul retur cuprinde DN17, str. Libertăţii, Bd-ul. Independenţei, str. Gh. Şincai, str. Piaţa Centală, str. Piaţa Unirii, str. Dornei, str. Piaţa Unirii, str. Liviu Rebreanu, str. Grigore Bălan, Calea Moldovei şi  DN 17, cu o lungime de peste 12,2 kilometri.

         Proiectul de instalaţii electrice are în vedere lucrări de înlocuire a sistemului de iluminat existent și montarea unor corpuri de iluminat cu LED, dar și  relocarea cablurilor de joasă tensiune sau de telecomunicaţii prevăzute în studiul de coexistență, pe unele străzi. 

Pe traseul liniei verzi  se vor amenaja 42 de staţii de autobuz curente  și 2 stații de autobuz tip cap terminal, cu sistem de afişare Info Trafic / Media – asigură informarea pasagerilor cu privire la graficul orar al mijloacelor, sistem WiFi şi de de supraveghere video şi sistem de sonorizare ambientală. În plus, la cele două staţii terminale va fi un  sistem încărcare rapidă FastCharger, astfel conceput încȃt în timpul de 10-13 minute atȃt cȃt un autobuz asteaptă la capătul de traseu plecare în cursa următoare să compenseze în proporţie de 75-80% energia consumată pe traseu în timpul cursei precedente.

         Prin proiect se propune realizarea unei autobaze, având rol de depou pentru un numar de 8 +1autobuze electrice care vor deservi transportul public urban. Totodată, în incinta se va face nu doar gararea ci şi încarcarea autobuzelor, prin racordarea la statii de încarcare, precum si minima mentenanta a acestora. Pentru managementul traficului şi monitorizarea video a întregului traseu este utilizat un sistem de dispecerizare centralizat.

Din analiza datelor incluse în Studiul de trafic realizat, reducerea de emisii echivalent de dioxid de carbon la nivelul ariei proiectului se bazează pe o creştere a cotei modale a transportului public de călători şi a modurilor nemotorizate (velo si pietonal) cu 5, 3% după primul an de la finalizarea proiectului, respectiv cu 6,8% după 5 ani. De asemenea, se estimează o creștere cu 22,2% a numarului de pasageri transportați la finalul primului an după realizarea proiectului.

         

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5