Cum se conduce corect un ATV

ATV-ul este un vehicul de teren, off-road, care necesita o anumita familiarizare inainte de a-l conduce si a explora traseele asa cum se cuvine!

Vehiculele All-Terrain (ATV-uri), cunoscute si sub numele de quad-uri, sunt vehicule populare folosite pe toate tipurile de terenuri. Desi nu aveti nevoie de un permis pentru a conduce aceste vehicule, trebuie sa învatati cum sa le folositi in siguranta. Inainte de a merge cu un ATV, trebuie sa va familiarizati cu diferite piese ATV, cum ar fi franele si acceleratia.

După ce ati pornit vehiculul, concentrati-va pe mentinerea unei posturi adecvate pentru a va ajuta sa fiti mai constient de imprejurimile dvs. Dupa ce ati analizat activitatile de baza si ceea ce nu trebuie sa faceți cu ATV-ul, dar si despre inlocuirea celor mai importante piese ATV, veti fi cu un pas mai aproape de a explora traseele asa cum se cuvine!

 

Familiarizarea cu ATV-ul

Localizati cheia, comutatorul de pornire / oprire si butonul de pornire. Gasiti cheia de contact chiar sub manere. Examinați manerele ATV-ului dvs. pentru a gasi comutatorul de pornire / oprire si butonul „start”, care se afla pe marginea din dreapta a manerului. Daca te uiti in stanga butonului „start”, poate exista un buton rosu, care este comutatorul tau de pornire.

Daca intampinati probleme la gasirea acestor componente, verificati manualul de utilizare.

Daca comutatorul de oprire de pe manerul stang este activat, atunci motorul dvs. nu va porni.

De obicei, puteti gasi rezervorul de combustibil in sectiunea vehiculului care se afla între picioare.

 

Conducerea ATV-ului

Rotiti cheia si porniti supapa de alimentare cu combustibil pentru a alimenta vehiculul. Puneti cheia in contact si contactati-o. Daca aveti un comutator pentru supapa de combustibil, ajungeti sub scaun si porniți-l.

Franarea

Manualul de utilizare descrie sistemul de franare al ATV-ului Dvs. Este posibil sa existe comenzi de frana pentru fata si spate sau franele pot fi legate la un sistem de operare cu o singura comanda. Desigur, tehnica de franare va depinde de sistemul de franare al ATV-ului dvs. si de tipul de teren pe care mergeti. Multe ATV-uri sunt disponibile cu tractiune integrala. Atunci cand este vorba despre tractiune integrala aveti in vedere:

Utilizarea doar a franei de fata sau doar a celei de spate, are efectul de a frana atat rotile rotile din fata cat si cele din spate

Scaderea brusca a vitezei prin trecerea intr-o treapta inferioara (frana de motor) va afecta atat atat rotile rotile din fata cat si cele din spate

Consultati manualul utilizatorului pentru informatii mai detaliate. Iar in cazul in care sunt necesare schimbari urgente de piese si echipamente, nu ezitati sa comandati componente moto si atv originale, dar si piese scuter sau echipamente de protectie gen manusi, geaca sau casti.

Cateva sfaturi pentru franare sunt:

  • eliberati acceleratia.
  • trecerea la o treapta mai mica de viteza pentru a incetini vehiculul.
  • utilizati atat franele de pe fata cat si pe cele din spate in mod egal (daca exista).
  • evitati franarea excesiva in timpul virajelor.
  • apasati franele usor pe suprafete alunecoase.
  • atunci cand coborati un deal folositi o treapta mica de viteza si nu apasati frana pentru perioade lungi de timp.

Parcarea

Cand parcarti ATV-ul dvs trebuie sa:

Opriti ATV-ul. Fixati transmisia in punctul mort sau PARK si puneti frana de mana sau activati mecanismul de parcare (in cazul in care nu este deja activat prin plasarea transmisiei in modul PARK). In cazul in care ATV-ul este echipat cu mecanism de parcare, pemiteti rotilor sa se blocheze. Evitati parcarea in panta!

Intoarcerea

Analizati intotdeauna manualul utilizatorului pentru tehnica de intoarcere recomandata pentru ATV-ul dumneavoastra. Urmatoarea tehnica de baza se aplica in cazul in care ATV –ul este condus la viteze reduse si moderate.

Mutati-va greutatea corpului inainte spre interiorul virajului.

Cand sunt doua persoane pe ATV, pasagerul trebuie sa isi schime centrul de greutate in oglinda fata de conducator.

Rasuciti ghidonul in timp ce va uitati in directia virajului.

Pe masura ce cresteti viteza sau deveniti mai experimentati, mutati-va greutatea corpului mai mult spre interior, pentru a va mentine echilibrul

Daca ATV-ul incepe sa se clatine in timp ce intoarceti, aplecati corpul mai mult in interiorul virajului in timp ce reduceti treptat acceleratia si faceti intoarcerea cat mai larg posibil!

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5