Bistriţa are aerodrom, pe când va avea aeroport?

Sâmbătă, 17 iulie, la Bistriţa, pe platoul de la poalele dealului Cocoşu, a fost inaugurat primul aerodrom al oraşului, construit în parteneriat public-privat între Primărie şi forma „Eurocompozite”. Evenimentul a fost marcat printr-un miting aviatic cu participarea a 18 piloţi cu aeronavele lor de la aerocluburile Timişoara, Cluj, Tg. Mureş, Sovata, Reghin, Rădăuţi, Miercurea Ciuc, Baia Mare, „Carpater” şi din Germania.

Inaugurarea a coincis cu cea de-a doua zi a sărbătorii oraşului „Zilele Bistriţei”, la deschiderea oficială au participat primarul Ovidiu Creţu, primarii oraşelor înfrăţite Herzogenrath şi Zielona Gora, prezenţi la sărbătoarea oraşului. Bistriţenii, câteva sute, care au ţinut să participe la inaugurare, au admirat acrobaţiile, unii şi-au îndeplinit şi dorinţa primului zbor, survolând oraşul cu astfel de aparate uşoare de tipul celor din dotarea aerocluburilor.

Printre primii care au survolat oraşul au fost primarul Ovidiu Creţu şi omologii săi din Herzogenrath şi Zielona Gora.

Din 17 iulie 2010

AERODROM BISTRIŢA - coordonate de zbor: Nord 47° 09’ 06’’ – Est 024° 32’ 59’’

Din partea „EUROAIRBIS”, cum se numeşte aeroclubul bistriţean, ne vorbeşte dl. Dumitru Tănase. Aerodromul este construit în parteneriat public-privat între Primărie şi SC „Eurocompozite” SRL Bistriţa. Este situat pe o suprafaţă de peste două hectare, fostă păşune… Corespunde pentru decolare şi aterizare avioane uşoare, precum şi ca spaţiu de aterizare pentru elicopterele SMURD.

Aeroclubul „EUROAIRBIS” – ne spune Dumitru Tănase – are, la această oră, un avion tip TL Sting 2000. „Aştept şi pe alţii, pentru că există de-acum o bază, o infrastructură… Şi aştept, pe cei tineri, să facă şcoală de piloţi, pentru că în viitorul apropiat vom organiza şi pregătirea piloţilor” – invită acesta.

Ce şanse sunt pentru un aeroport al Bistriţei? l-am întrebat pe „pionierul” zborurilor de agrement în spaţiul Bistriţei.

Dumitru Tănase: - Dacă Primăria ne sprijină, dacă va fi lungită pista actuală, cu încă 600 metri liniari – pentru că posibilităţi ar exista -, pe o astfel de pistă pot ateriza aeronave de 40 de locuri – din linia comercială. Aceasta însemnând transport de pasageri şi, pe de altă parte, transport de mărfuri…

-În viziunea unui „pionier” al desprinderii de sol a călătoriei şi pentru noi, pentru bistriţeni, cum s-ar schimba lucrurile?

Dumitru Tănase: - Ar exista o altă variantă de comunicaţie, dorită, aşteptată nu de puţini din concitadinii noştri… Şi cei care aşteaptă călătoria pe calea aerului, de la Bistriţa, nu sunt de neglijat. Sunt şi cei care au bussines-uri în oraşul nostru, şi care au interese şi drumuri în afara ţării, cum sunt spre exemplu cei de la firma Leoni, dar nu numai ei…

-Este perfect îndraptăţită opinia dv. şi, mai ales, dacă recunoaştem că Bistriţa din punct de vedere al comunicaţiilor este în dificultate. Calea ferată se opreşte la Călimani, iar cu autostrada… nici cu ea nu stăm prea bine!

Să aşteptăm… Ce? Vreo iniţiativă din partea celor care ar trebui să facă „lobby” pentru aeroport la Bistriţa. Să nu rămână, vai!, la stadiul de promisiune electorală!...

Tot interlocutorul nostru, D.Tănase, ne spune că – din ceea ce cunoaşte – până în 1956 la Livezile (la doi paşi de aerodromul de la Cocoşu) a existat un aerodrom utilitar, pe atunci localitatea se numea Iad… În 1956, prin Hotărâre de Guvern, a fost desfiinţat.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5